Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, April 7, 2016

Saya di sini.

Membina azam. Menanam azam. Menyenaraikan azam baru. Lagi dan lagi. Salah satunya tiba-tiba muncul keinginan untuk berblogging semula secara aktif. Dan membaca kisah-kisah lama. Mungkin ada yang boleh dijadikan cerita untuk manfaat pembaca dalam bentuk cerpen atau novel.

Insya Allah.

Anak-anak Banat yang selalu menghubungi di ruang maya ketika mereka bercuti kerap bertanya. "Mama, cerita kitaorang dah siap ke?"

~ Mira. Hany. Qoiyah. Nurin. Antara yang berpeluang berchatting. Yang lain, kalau ke Banat insya Allah kena serbu dengan pertanyaan yang sama.

Aduhh ... Ia adalah janji. Janji yang mesti ditepati. Ada banyak kisah-kisah mereka yang boleh dikongsikan.

Insya Allah.

**

Manusia selalu kerinduan. Manusia juga selalu merintih kerana kasih dan sayang. Ditinggalkan pergi. Dikuasai hingga tiada baki ruang untuk diri sendiri. Mengharap kasih. Menagih sayang. Mencurah cinta kepada yang bukan miliknya. Betapa rasa kasih sayang rindu cinta itu sangat menguasai dan sangat mengesankan manusia.

Itu baru 1%.

Ini dunia. Dunia sementara. Allah bagi 1% saja untuk nikmat kasih. Sudah tabrakan hidup insan. Allahu..

Apa yang pasti, kasih Allah tiada bertepi dan tiada kesudahan. Marilah kejar kasih cinta Allah. Cinta Allah. Cinta Rasulullah SAW.

Hari ini tak rasa. Tunggu di saat sakaratul maut. Tunggu di saat alam bersatu menjadi padang yang luas. Di sana, baru mencari. Baru merasa sesal. Semoga kita tidak demikian.

Ayuh, ikut jalan yang ditunjukkanNya. Menuju Dia. Usah ragu lagi.

* Istikharahlah. Andai berhijrah itu baik, silakan. Mulakan hidup baru. Bina azam baru. Baiki niat selalu. Saling mendoakan. Semoga Allah memudahkan. Allahumma aameen.


No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing