Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Sunday, October 25, 2015

Semoga Allah makbulkan, aamenn.

Bismillahirahmanirrahim.
Allah beri sebab untuk memudahkan manusia. Begini, hasilnya begini. Begitu, hasilnya begitu. Walaupun Allah tidak sekali-kali berharap kepada asbab yang dijadikannya. Boleh saja sesuatu berlaku tanpa sebab.
Sihat dulu. Tidak pening rasa kepala. Tekanan darah normal. Badan tidak letih terlalu. Tidak muntah berjela dengan lendir dan darah beku. Tidak perlu menu khusus untuk santapan. Jadi mukmin yang gagah sihat dan cerdas cergas. Penuh kreativiti dan semangat juang yang tinggi. Tinggi fokus dan ada matlamat hidup. Hidup bukan untuk main-main. Dan hidup hanya seketika. Bahkan hidup untuk mati sebenarnya.
Jadi sementara masih ada 'hidup' dalam diri, hiduplah sebenar-benar hidup. Bukan hidup separuh mati. Bukan hidup hilang erti. Bukan hidup sekadar menghirup oksigen dan menghembuskan karbon dioksida.
Bukan sekadar berkelip mata memandang.
Bukan sekadar menanti matahari muncul dari balik jerebu.
Bukan sekadar mengharap bulan akan penuh malam ini.
Apabila semua sudah kembali di atas paksinya, yang sebelum ini berantakan tidak keruan. Janji akan dilaksanakan, insya Allah.
Semoga anakanda Muhammad Naqib mencapai segala hajat yang baik-baik dan diredhai Allah SWT. Semoga Allah SWT mengurniakanmu takdir yang terbaik dan menyelamatkanmu dari takdir buruk. Semoga Allah memudahkan segala urusanmu, mengampuni segala dosa-dosamu, melapangkan dadamu, memberi tenteram pada jiwamu, menguatkan imanmu. Semoga Allah menyembunyikan aibmu, dan menggantikan keburukanmu dengan kebaikan dari sisiNYA. Semoga Allah mengurniakanmu pasangan hidup yang solehah lagi bertakwa, berkekalan dalam redhaNYA hingga Jannah. Dan memilih kamu semua menjadi alim hafiz, membuat usaha agama dengan ikhlas bersama jemaah yang Allah redha hingga hari kiamat.
Semoga Allah beri kesembuhan. Semoga Allah beri syifa yang sempurna.
Allahumma aameen. Makbulkanlah ya Allah.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing