Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Saturday, October 24, 2015

Ketidaksabaran.

 Apakah sebenarnya kami selalu terburu-buru?  Astaghfirullahalazim.  Ini adalah benar-benar kelemahan kami.  Sebulan pengambilan ubat dan Naqib masih sakit kepala, kami tukar ubat lain.  Kami hantar buat check darah, kretinin tinggi.  Kami risau.  Setiap kali menerima repot ujian kesihatan Naqib, hati kami berdetak kencang.  Kretinin semakin tinggi dan terus meninggi.  Cuma alhamdulillah sakit kepala Naqib sudah berkurang, hanya sesekali saja. 

Sebulan pengambilan ubat kedua, dari doktor alternatif yang lain.
Rawatan batin sudah bersama pembedahannya di perut Naqib.
Mendapatkan dignosis dari pusat rawatan tanpa ubat dan pusat rawatan yang menggunakan air garam untuk mandian bersama auranya.
Rawatan dari doktor alternatif dan kontemporary di Salak Tinggi.
Pengambilan ubat dari tabib China.
Rawatan penyakit saka 

Rawatan ubat dari doktor iriodology.  Kali ini ada sesuatu yang baru.  Doktor bekas tentera ini memberitahu masalah Naqib berpunca dari hati.  Doktor menguruti-urut kawasan jantung dan belikatnya, Naqib kata ada rasa lega.

Dalam semua keadaan, tekanan darah Naqib yang saya arahkan ambil bacaan beberapa kali sehari, dengan setiap kali pemeriksaan dengan tiga bacaan, masih tinggi.  Naqib masih sakit kepala.  Dia masih solat duduk.  Kebanyakan masa siang jika diserang sakit kepala, Naqib akan tidur hampir sepanjang hari.  Dia bangun hanya untuk solat dan makan ubat.

Selain bertemu langsung dengan perawat alternatif, suami saya turut membeli pelbagai pemakanan kesihatan untuk kidney dan bermacam faedah lain. 

Akhirnya saya sampaikan juga suara hati untuk membawa anak kami bertemu doktor alternatid di Kubang Krian, Dr Danial.

Alhamdulillah, perjalanan yang jauh dan berhimpit dalam kereta, kami rasa berbaloi dapat bertemu doktor yang nampak muda dari usia ini sekali gus menjadi tetamu di rumah beliau.

Namun kami masih kurang sabar dan kurang faham dengan kaedah pengubatan sesuatu cabang rawatan itu.   Iyalah, kami hanya ibu dan bapa yang tidak terlibat dengan perubatan moden, dan hanya mahu Naqib sembuh.  Muntah lendir bercampur jejeran darah hitam seperti darah ikan di dalam muntah setiap pagi, membuat hati kami semakin resah.  Kehadiran tompokan darah hitam itu sangat mengesankan dan meresahkan.

Tanpa dirancang, saya anggap ia gerakan dari Allah jua.  Ketika menanti jawapan dari doktor Danial tentang hasrat kami mahu ke sana secepat mungkin, saya terdorong untuk share gambar Naqib sedang tersengih ceria semasa aidil fitri lalu bersama kata-kat mendoakan kesihatan Naqib.  Apabila suami berkongsi post itu, bermulalah era baru dalam senarai perawatan Naqib.

Kami bertemu Kapten Amiruddin Abdullah. 

Ketika ubat diberikan dan mula digunakan, kami diberitahu agar menangguhkan pemeriksaan darah Naqib dalam tempoh tiga bulan dari hari ini. 

Lalu saya terfikir sesautu.  Sepatutnya kami memberi peluang kepada setiap pengubatan yang diambil untuk bekerja di dalam tubuh naqib untuk satu tempoh yang mencukupi.  Kapten menjelaskan tempoh untuk Naqib adalah 78-90 hari.  Bagaimana dengan kucing-kucing lain? Eh silap maaf, mengantuk.

Wallahu'alam.  Apa yang pasti, kami mesti berusaha mendekatkan diri kepada Allah.  Dan saya benar-benar berdoa untuk anak saya semoga Allah berikan kesembuhan, segala doa yang baik-baik.  Semoga Allah mengampuni dosa-dosanya, menyembunyikan keaibannya, menggantikan keburukannya dengan kebaikan dari sisi Allah.  Semoga Allah berikan dia hati yang tenang, dada yang lapang, iman yang kukuh dan isteri yang solehah lagi bertakwa.  Semoga Allah menggantikan takdirnya yang buruk dengan takdir yang baik.  Semoga Allah mengangkat darjatnya ke darjat yang tinggi dunia dan akhirat.  Semoga memudahkan segala urusannya dan memilih dia sebagai daieNYA, hafiz dan alimNYA.  Semoga sakit dan sembuh ini menjadi asbab hidayat seluruh alam.  Semoga Allah memberi kami sifat sabar dan qanaah. 

Allahumma aameen.

Semoga Allah beri sembuh kepada anakku, Muhammad Naqib Hasmeon.  Semoga Allahjadikan kamu seperti bintang di ufur ilmu.  Selamat maju jaya dan jangan nakal-nakal.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing