Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Tuesday, May 5, 2015

Terasa hati apabila puteri bongsu berkali-kali memberitahu betapa seronok dan best buku cerita kecil yang sedang dibacanya. Siap aksi, begitu teruja. Aku rasa sakit di dada ah ah ... Cerpen kompilasi itu, semua termaklum sendiri di mana ceritaku. Ketika bertanya ok ke tak pada si sulung yang berkilat kepala, baru cukur botak petang semalam, dia memberitahu ceritaku perlu lebih keanak-anakan kerana kisah itu kisah zaman kanak-kanak, aku tidak setuju pun. Apapun, ia sudah berada di sana. Cuma, terasa andai aku fokus pada satu kisah paling mengesankan mungkin lebih menarik. Ah, apapun ia sudah berada di sana! Sekarang aku memikirkan kisah sarkastik dan humor untuk memenuhi hajat sendiri terhadap tawaran yang ada. Ada kisahnya. Tetapi mampukah aku garap ia sehingga benar-benar menyentap? Jangan sampai menjilat ludah sendiri di masa akan datang. Nauzubillahiminzalik. Menulis dari hati semoga sampai ke hati, dan menulis bukan kerana nama. Aku sudah faham betapa bermaknanya pesta buku kepada penulis. Aku mula faham ...

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing