Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, March 19, 2015

Comel kelihatan. Jubah ungu pekat bertingkat-tingkat. Tudung labuh ungu cair. Pagi ini dia lebih tenang dari semalam. Berbeza dari pagi Selasa kelmarin. Sejarah pahit untuk dikenang. Aku membawa watak ibu tiri kejam dalam sinetron spontan. Namun sebenarnya sikap sebenar bonda yang penyayang. Pagi Rabu aku terfikir untuk memandikannya. Hanya mahu melihat tanda-tanda yang aku berikan. Di lengan kanannya ada dua kesan lebam yang mula merebak. Di lengan kirinya ada sedikit. Patutlah dia merayu tidak mengapa-apakan lagi kawasan itu semasa aku mencari sasaran. Kasihan sungguh! Lebih kasihan dia sampai terbaring jatuh di atas tanah. Lebih tragis sinetron pagi mendapat perhatian ustazah yang memerhatikan dari pejabat beliau. Sebenarnya, aku sangat-sangat kasihkan anak ini. Pagi ini yang lebih tenang, aku hanya berpesan lanjutan dari bebelan ringkas semalam; "Nanti di akhirat jangan lupa tarik mama dan abah ke syurga tau.." Semoga dia ingat sampai bila-bila. Ya Allah pilihlah dia membantu ugamaMu, menjadi daieyahMu, hafizahMu dan alimahMu sampai kiamat. Allahumma aameen.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing