Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Saturday, March 21, 2015

Aku rasa sangat istimewa. Maghrib semalam aku solat berjemaah di celah-celah para bidadari dunia yang muda belia. Aku saja yang tua. Mereka kelihatan kekok tetapi masih merai kemunculan aku yang tiba-tiba. Sebelum itu, aku berjalan melenggang sambil mengibar niqob buatan asli Mekah di tangan. Ustazah memandang dengan senyum. Dia tak perlu menyuruh aku mengangkat niqob seperti sebelum ini. Aku pun faham. Kemudian kami bergerak berbondong-bondong ke rumah kedai baru yang akan dijadikan madrasah lelaki. Ketika para ustazah tiba beberapa ketika kemudian, aku mengangguk kepada ustazah yang maju melintasi tempat kami duduk sebagai memberi tanda kehadiran. Tiba-tiba ustazah tunduk dan menyuruh aku membuka niqob. "Buka la muka tu," katanya senyum. "Nanti ada orang lelaki masuk," jawab aku kebudak-budakan. Ustazah menoleh ke pintu, "Dah tak ada dah, majlis nak bermula." Kemudian ustazah berlalu meneruskan persiapan majlis. Aku membuka kacamata dan menyingkap niqob asli buatan Mekah yang sangat aku sukai. Sambil menjeling si kakak di sebelah, "Awatnya mama je kena suruh bukak niqob..." Sebab mama cantik. Aku pun bagi back hand pada kakak. Tak payah terpengaruh dengan coretan aku. Cuma aku terasa sebab pelajar dan tetamu masih berniqob. Aku azam menjaga baik sangka semenjak Allah Taala redho memilih aku bertamu di rumahNya. Aku ada urusan penting dengan ustazah ini nanti. Sedang menunggu masa yang sesuai untuk mengajukannya kepada beliau. MasyaAllah semoga Allah memudahkan perjalanan ini. Sangat terasa sesuatu sedang berjalan sesuai kehendak dan jadualNya.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing