Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Monday, February 16, 2015

Dia beria-ia nak balik hari ini juga. Sambil tertawa dia kata dia akan masuk bilik kuarantin saja, kerana mata kirinya masih merah sedikit. Aku pujuk juga supaya balik esok pagi selepas Subuh tetapi seperti dia berhati kering. Kakak dan abangnya kalau boleh tidak mahu pulang walaupun esok pagi. Mahu bermalam lagi di rumah ini. Dia, sebaliknya pula. Kes terpencil lagi istimewa ini, desis hati sedikit kagum. Ketika melayani sahabat dan rakan di wassap, tiba-tiba ustazah menegur dengan nada tersirat. Katanya, "Hanessa masih sakit mata kan kak.." Setelah berbicara, aku diberitahu si bongsu ini menangis tadi. Namun keadaannya sudah terkawal. "Hmm sangka memang berhati kering, rupa-rupanya penuh dengan taman bunga yang kembang subur.." Ustazah membalas dengan icon ketawa. Mak aku menyatakan khuatir dan risau andai berlangsung drama live di airport nanti. Suara hati aku juga bersetuju. Namun seperti ada ruang dan peluang untuk si manja yang garang tegas ini mengikut hantar ke sana nanti. Ustazah memberitahu kemungkinan untuk adik beliau dan Hanessa menyelit dalam van madrasah yang menghantar kami nanti. Hmm ... Apa pun, esok aku begitu kepingin menjemput dia semula. Hanya dua hari lagi untuk bersama sebelum penerbangan ke Madinah. InsyaAllah. Anakanda Puteri Bidadari enggan mengikut ke airport, "tapi mama mesti mesti mesti datang jenguk Rabu nanti!" katanya penuh harap. Kini Hidayat yang belum ada kepastian. Aku tidak mahu dia menangis menahan kesal tidak dapat ikut bersama adiknya ke airport nanti. Aku tau, dia tentu geram andai ditinggalkan. Semoga Allah memudahkan semua urusan menjadi tetamuNya, aameen. * Al Fatihah untuk Allahyarham Datok Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat yang hari ini sudah tiga hari kembali ke rahmatullah. Semoga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas ruh beliau. Mati itu PASTI. Semoga kita beroleh Husnul Khotimah, aameen.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing