Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Friday, September 5, 2014

Sudah jam 12.24AM.

Baru balik dari Wisma DarulSaka, hadir majlis Yassin Fadhilat. Mata sudah kier-kier ni, tapi ada pelawaan ke kedai makan pulok.  Tadi semasa bersiap-siap menyarung pakaian, baru je aku membisikkan azam NAK KURUSKAN BADAN pada diri sendiri. Namun ternyata aku ni jenis murah rezeki terutama bab makan.

Hari ni aku masak ayam gulai kuning. Dah lama tak masak gulai ayam.  Aku jangka mesti nasi licin.  Tak tau la apa citer diorang, sebab aku dan suami dah keluar awal jam 1030 tadi, bertepatan denga waktu mereka santai-santai sebelum tidur.

Petamg tadi aku menapak ke madrasah menjenguk mereka. Wahh rupa-rupanya sedang menerima order dari ustazah. Antaranya anak bongsu aku sendiri, dengan milo ais dan mee gorengnya.

Sesudah Asar aku yang terpisat-pisat dari lena menerima dua slice pizza.  Kata mereka ada seseorang menghantar beberapa kotak pizza ke madrasah.

Camana nak kurus ni ea ... Bukanlah gemuk sangat, kan dah kata kecik tak kecik tapi molek hehehe...

Now embun kejap lagi turun, suami ajak memanaskan usus pulak ni.  Suami parkir di depan kedai makan yang tak pernah kami singgahi.  Aku tak perasan di manakah ini....cuma masih di sekitar Jalan Kebun tentunya.

Meriah.  Ada cerita Hindi.  Tapi aku tidak melayan.  Mata pun sebenarnya sudah berat. Dah terkuap-kuap entah berapa kali. Wah kemain rancak muzik kat tv tu haa...sabo je la.

Ok, hidangan pesanan suami sudah tiba.  Perghh...macam hidangan tengahari jeh ni... Biasa, pesanan kegemaran dia. Nasi putih, sup tulang, ikan masin ngan cili bawang, telur dadar dan sambal belacan timun. Sebenarnya siang ke malam, lebih kurang ni la ordernya melainkan kalau ada anak-anak, ada la lauk tambahan untuk ikram mereka.  Setakat ngan aku yang asyik nak kawal makan ni macam ni je.

Mana pulak kuew teow kongfu aku yang dipesan dek suami tadi yer ...

Duduk je kat kerusi batu ni, tetiba ada makhluk bulus datang duduk kat kaki dalam jubah aku.

Cing..ni bukan kelambu yer...tau la sekarang musim demam denggi hehehe...


Stop dulu. Alhamdulillah, Kue teow kungfu dah sampai. Jemput makang ...

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing