Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, September 25, 2014

PROMOSI UNTUK KAUM HAWA

Aku sudah menggunakannya, maka barulah boleh buat promosi.  Promosi ini pula bukanlah untuk diri aku sendiri, macam promosi novel sulung aku SEHARUM DOA BONDA tu.  Promosi ini untuk memanjangkan kebaikan kepada kaum sejenis. 

Snowdrop.  Ia menjual CLOTH PAD yang bukan sahaja selesa digunakan, kemas buatannya dan cantik.  Kain yang digunakan lembut dan senang dihilangkan kekotoran padanya. 

Apa dia CLOTH PAD?  Senang cakap, pad kain. 

Kalau dulu-dulu, orang perempuan koyakkan kain batik lusuh yang dah tak nak dipakai tu, lipat lipat dan guna untuk menampung darah haid.  Lepas tu barulah ada dijual pad pakai buang.  Pad pakai buang ini dibuat dari bahan terbuang yang dikitar semula, seperti suratkhabar dan kotak-kotak.  Ia diproses dan warna dilunturkan sehingga jadi putih bersih.  Tetapi sebenarnya, ia tetap bahan terbuang yang tidak sihat untuk digunakan. 

Dua tahun lepas aku sempat jadi dealer pad mahal yang dibuat dari bahan bersih, bukan bahan terbuang.  Habis dijual dan habis menggunakannya, lepas tu tak sambung beli pakai.  Kenapa ye?  Mahal kot.  Lepas tu nak repeat order dengan orang lelaki yang menjualnya pulak.  Dah banyak kali jadi dealer bermacam jenis pemakanan sihat dan barangan, aku jadi lemah nak buat tempahan macam ni.  Dengan kata lain, aku sudah meninggalkan zaman beli barang kat dealer direct selling atau yang sekufu dengannya. 

Baru-baru ni tergerak hati nak cari cloth pad.  Beberapa ketika sebelum tu, aku baca isu pad pakai buang akan disabotaj oleh pihak tertentu dengan meletakkan virus AIDS dan sejenis dengannya yang apabila digunakan oleh wanita, akan menyebabkan jangkitan.  Target mereka khusus kepada wanita Islam.  Biasa la, mana ada yang setuju dengan Islam dan penganutnya.  Ada je yang nak dibuat nak bagi cantas ugama Allah ni.  Hampeh.

Kebetulan ada ustazah yang menjualnya di madrasah puteri aku, tapi kurang mendapat sambutan.  Aku pun deal untuk try jual di sini.  Alhamdulillah ada sambutan jugak.  Lepas tu aku search kat internet dan bertemu dengan brand Snowdrop ni. 

Try search, insyaAllah akan jumpa.  Boleh whats app, dan ada page kat fb. 

Jadi, demi kebaikan bersama kita orang perempuan ni, aku dengan serius mencadangkan penggunaan CLOTH PAD sebagai alternatif kepada pad pakai buang.  Ia mahal sedikit tetapi berbaloi untuk KESIHATAN ANDA. 

Nak tau lebih lanjut, silalah layari web berkenaan.  Ada beberapa jenis mengikut saiz dan aliran haid. 

Orang lelaki pun elok concern bab ni.  Sayangi isteri dan anak perempuan anda.  Hadiahkan mereka CLOTH PAD sebagai tanda kasih sayang.  Tak ada salahnya pun.  Jangan kedekut sangat ok!

* ada orang kata cerita SEHARUM DOA BONDA telah membuatkan airmatanya bergenang.  Ye, aku faham.  Semasa menguliti manuskrip ini dengan sifu, beliau sudah mengelap airmatanya sendiri.  Bukan tujuan aku sengaja nak orang cry, ia hanya sebuah kisah yang berlaku dan telah berlalu.  Aku tak nangis sebab aku kuat jiwa bab ni insyaAllah.  Tak percaya?  Doesn't matter mehhh ... haha.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing