Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, September 4, 2014

ok, mama nak mintak tolong sikit boleh?

Apa dia mama?  Sentiasa teruja apabila aku buka mulut.

Mama nak ... ermmm ... setiap orang bagi biodata.  Boleh tak?

Nak wat pe mama?

Nak pakai masa tulis novel nanti la.

Mama bagi la contoh.

Mama nak nama, hobi, makanan dan minuman kegemaran ...

Tempat lahir nak jugak ke mama?  Alamat?  Nombor telefon?

Tak yah de ... nanti mama bagi kertas sorang satu denagn pen.

Ok mama.  

Tapi mama tak nak kamu ambik time kelas pulak!

Tak pe mama, kami ada banyak masa.  Lepas manzil free.

Time tu buat apa?

Time tu lepak ke makan ke borak ke ...

Ok.

***

Masa aku mengendap time solat Maghrib kat tingkap.  Beberapa orang menyerbu.  Yang lain sedang preparation nak masuk saf.  Ruang solat agak gelap sebab lampu ditutup.

Mama, salam.  Hulur tangan nak bersalam melalui tingkap.


Mama, kalau saya tulis apa saya suka apa saya benci boleh tak?  Dengar suara je, orang tak nampak.


Mama, saya suka tidur, melepak dengan baca quran, boleh tak saya tulis macam tu, segan pulak.

Mama ... 

Mama ...

Mama ...

Macam-macam depa ni kan ....

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing