Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Tuesday, September 16, 2014

Menulis di FB hanya untuk promosi novel sulung dan menulis atau sharing sesuatu yang serius, ada makna tersirat di sebalik yang tersurat, untuk insan terpilih lagi tersayang.  Tak ramai, seorang sahaja.  Selebihnya untuk diri sendiri.  Sesiapa yang ingin berkongsi dan terasa sama, serta ingin insan terpilih dan tersayang miliknya turut berkongsi rasa, dia akan share. 

* Petikan mafhum ayat Al-Quran dan hadis Nabi SAW adalah sesuatu yang serius.  Demikian juga dengan kutipan kata-kata alim ulama. 

Menulis di Whats App hanya untuk menyebok bercanda-canda urusniaga online, ikram ibu-ibu pelajar yang mengambil berat hal anak-anak melalui warden aka tukang masak bidan terjun ini, menyampuk perbualan ipar-duai vogue, perbincangan tidak rasmi, tukar-tukar cerita dengan dear friend, post tarbiyah dan perkembangan sekitar masturat.

* Lain-lain contact adalah 'kes terpencil'.

LINE sudah semakin ditinggalkan.  Yang menarik adalah stickers yang membantu ayat yang diluahkan.  Tak ada ayat, tempel sticker pun dah ok.  Boleh je buat orang geram dengan stiker korek lombong atau ketawa jelir lidah.  Bila tak aktif di sana, rajin pulak dapat macam-macam promosi iklan termasuk mekdi.  Rasa nak uninstall je tapi rileks dulu.  Tiba-tiba ada yang menarik.  Dear friend yang amat jarang menulis panjang dah menyusun ayat satu paragraf.  Tunggu dulu!

We Chat, langsung tak aktif.  Bila tak aktif, aku rasa ntah apa-apa di situ. 

Blog ... yess ... di sini aku rasa masih ok.  Tapi hari  ni tak boleh menulis lebih.  Aku dah mula menukil novel baru untuk sayembara.  Aku dah sampaikan hajat pada semua wali khusus untuk mohon doa.  Mereka macam biasa bagitau telah dan sentiasa mendoakan aku.  Alhamdulillah.  Semoga Allah makbulkan.  Aameeen.

Menulis terus dari kepala.  Semoga Allah mudahkan dan baiki urusan kita semua. 

Aku tak buat catatan sangat. Congak dalam kepala je. Semoga dapat jimatkan masa, sebab kalau aku buat draf, aku akan leka dengan adjust draf sampai makan banyak masa.  Boleh jadi bertahun.

Semua kebaikan dari Allah. Yang buruk dan kelemahan dari diriku jua.  Mohon maaf kepada semua.  Jumpa lagi.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing