Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Sunday, September 28, 2014

Aku berdoa semoga buku-buku terbitan ITBM akan masuk semua kedai-kedai buku seluruh Malaysia.  Aameen insyaAllah.

Tadi aku dan suami ke Pustaka Mukmin Jalan TAR mencari sesuatu keperluan.  Aku rayau jeling-jeling kot-kot ada buku sorang tu.  Tak de.  Masa bayar novel SAYA TUNGGU AWAK yang akhirnya terjumpa di situ, aku tanya kat lelaki jaga kaunter.

"Buku terbitan ITBM ada ambik tak?"

Dia termenung sejenak.  "itbn?"

"Bukan.  ITBM."  Aku sebut 'mmm' panjang sikit.

Dia geleng kepala sambil tekan mesin duit, pulangkan baki duit bayar novel yang kubeli.  "Tak ada ambik."

Dalam kereta, aku terfikir.  Tak ada salahnya dan walau apa pun sebabnya, aku berdoa "Ya Allah semoga semua kedai-kedai buku seluruh Malaysia akan ambil buku-buku terbitan ITBM untuk dijual di rak-rak buku di kedai mereka." 

Suami dan si bongsu (yang mengikut pulak hari ni) diam je.  "Aameen kan le!"

"Aameeen ..."

Alhamdulillah.  InsyaAllah.  Tak tau bila tapi satu hari tak lama lagi buku-buku terbitan ITBM akan memecah masuk ke dalam rak  kedai-kedai buku seluruh Malaysia.  InsyaAllah.

Allah sudah siap untuk memakbulkan doa seseorang sebelum doa itu dipanjatkan ke hadratNya.  Aku yakin.  InsyaAllah.  Dan Allah malu untuk melihat hambaNya menadah tangan melainkan DIA akan memperkenankan doanya.  Alhamdulillah.  Maha Pengasih Maha Penyayang Maha Pemurah Allah SWT Pencipta seluruh alam. 

* sejak aku sibuk menghebohkan aku menulis novel beberapa tahun lepas, ada insan-insan yang telah sudi hendak berkongsi kisah mereka untuk dijadikan idea novel aku seterusnya.  Ada kisah pelajar hensem romeo yang kuciwa.  Ada kisah seorang insan yang mengukir bahagia dari derita kehidupan lampau. 

* Yang terbaru, kelmarin punya cerita, yang memang berdenyut juga kepala mendengarnya.
"Mama, bila nak buat novel kisah saya?"
... "Kisah kamu ni heavy la.  Kena stail novel dewasa baru thrill.  Mama kena menuntut lagi baru boleh buat novel kamu ni."  Berdenyut kepala semula.

Ya Allah, izinkanlah aku berkarya dan jadikanlah ia sebagai asbab kebaikan.  Aameen insyaAllah.


No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing