Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Sunday, August 3, 2014

Semenjak azam untuk istiqamah berniqob, aku fikir aku terpaksa melupakan hasrat mandi-manda di laut atau kolam renang. Percutian ke PD yang aku suarakan pada suami hanya untuk menyaksikan keriangan anak-anak bermain pasir, berendam di laut yang masin dan berjalan di dalam kolam renang.  Aku boleh berenang sambil menyelam, sebab aku pasti tenggelam di dalam air. Cuma aku tiba-tiba mampu moving ke depan, believe me! And i really enjoy that moment. Tarik nafas sebanyak yang boleh dan mula berenang di bawah permukaan air. Hehehe ...

Naqib pernah masuk kelas renang semasa kanak-kanak. Tetapi selepas beberapa sesi, dia serik dan enggan belajar lagi. Apabila disusur perlahan-lahan, rupa-rupanya dia takut apabila coach tiba-tiba menolak dia ke dalam kolam. Chubby dan nafas pendek, aku dapat bayangkan dia mengelupur di dalam air. Now, dia berjalan di dalam air sambil mendukung Hanessa di bahu hahaha...

Berpindah-randah, kelas belajar berenang semkin jauh dan akhirnya luput dari senarai.  Adik-adik Naqib langsung tiada peluang ke siti, hanya aku sesekali menyebut anjuran Baginda Rasulullah SAW tentang belajar berenang, memanah dan menunggang kuda.

Kali terakhir mengunjungi pantai adalah sekitar tiga tahun lepas. Hingga saat ini aku masih rindukan pantai Lumut yang privacy. Alunan ombak sempat singgah ke telinga di malam yang sunyi. Hampir setiap hari, pagi atau petang, aku membawa anak-anak ke pantai. Dan aku ada koleksi panorama mentari tenggelam detik demi detik, yang sangat indah. Aku tidak pernah menyaksikan keindahan alam ciptaan Allah seperti itu melainkan di pantai Lumut. Subhanallah!  Pantai Lumut agak terpinggir dan tidak ramai pengunjung. Indah dan sunyi. Pasirnya halus berkilau-kilau di panah cahaya matahari.

Okay, kalau nak baca kisah di pantai Lumut boleh klik story 2010-2011.

1213 pm.  Time to check out.

Wassalam.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing