Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Friday, August 22, 2014

Semalam bagitahu suami 'ada benda nak cakap' menerusi Whats App.  Dan dan dia terus call aku.  Macam saspen je dia.  Bila aku khabarkan hajat di hati, dia cuma tanya, 'Itu je nak cakap? hmmmmmmm...'.  Sempoi je jawapan dia.  Mungkin dalam kepala dia mengagak begitu punya penting 'benda' yang nak aku sampaikan.  Memang penting pada aku, tapi pada dia ... entah.  Sedangkan aku punyalah mengharap, tetapi tak mengapa.  Paling penting sudah aku sampaikan bunga-bunganya.

Tadi, semasa menemani dia bersarapan, aku sebut lagi hajat besar aku tu.  Sudah faham perangainya, aku tak sebut lebih dari sekali.  Aku bercakap dan buat tak tahu sahaja.  Tetapi dalam pada tu aku membelek respon dia.  Belum ada rezeki lagi.  Dia bukak cerita lain pulak.  Tak lama lepas tu dia minta diri nak keluar menyelesaikan urusan hari ni.

Tak mengapalah.  Belum lagi tu ...  Apa pun aku minta semua pada Allah jua.  Suami ni asbab untuk Allah sampaikan hajat.

Besar benar ke hajat aku kali ni?

Ya, pada aku begitulah.  Ia impian aku sekian lama.  Allah yang mengizinkan dan Dia jua yang memudahkan.  Apabila sampai masa dan taqdir berlaku, ia pasti berlaku.  Jika tidak, pasti ada hikmahnya.  Aku akan mulakan sendiri.  Kerana Allah maha kuasa makhluk tiada kuasa.  Jika tidak, semoga Allah pilih anak cucu keturunanku untuk hal yang menjadi dambaan ini.  InsyaAllah aameeen.

Biasanya orang lelaki yang berminat.  Dan orang perempuan lebih kepada emosi dan nak cepat je mencapai hajat.  Tetapi aku risaukan masa yang berlalu. Suami aku rileks je.  Makin membuatkan ketidaksabaran memuncak tinggi hingga ke langit ke tujuh rasanya.  Tetapi ... tetapi ... mesti mau sabar juga.  Bukan ke hendakkan sesuatu tangkalnya ialah kesabaran dan sahsiah?

Semoga Allah mudahkan urusan kita semua dan mengabulkan doa kita, aameeen.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing