Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Monday, June 9, 2014

kembali daa ...

Assalamualaikum.
Hehe ...
Aku perlu kembali.
Sebulan seminggu aku bertahan. Segan mau cakap, tapi yang aku dengar dengan telinga sendiri ada juga yang rindukan blog ini. Terharu dan malu. Sebenarnya, rindu itu fitrah insan. Rindu yang mahal adalah rindu kepada Yang Kekal, juga rindu kepada perinduNya. Juga rindu kepada yang membawa kepadaNya. Rindu kepada pesuruhNya; baginda Junjungan SAW. Rindu kepada ahli-ahliNya. Rindu kepada akhirat yang kekal. Rindu kepada perkampungan indah yang dijanjikan sebagai ganjaran. Rindu tersangat rindu.

Oh ya, aku mencatat dari tab. Aku tukar setting juga dari tab.  Semenjak saudara Khairy memberitahu di wall beliau bahawa dia lebih banyak menulis di tab berbanding di pc, maka aku cuba memberitahu diri yang aku juga mungkin boleh menirunya. Selepas itu aku terbaca pula status seseorang lain yang sepertinya penulis juga bahawa sambil dia menunggu giliran membayar bil dan sebagainya, maka diamengambil kesempatan menyambung penulisan di tab.

Di sini huruf lebih kecil dan kerap berlaku kesilapan ejaan, dan selalu muncul huruf 'n' di antara dua perkataan arghhh!!!

Kekerapan dan latihan dan kesabaran akan membantu, dengan izin Tuhan.  InsyaAllah.

Aku cekap menaip dan ada sijil menaip dari kursus menaip instant yang aku ambil di Ipoh.  Hari ini aku mengerti asbab aku tercebur ke dalam kursus singkat itu.

Ok. Maka hari ini aku berkongsi semula blog ini di alam maya. Sebulan seminggu tidak mencatat. Saat ini, aku rasa macam ... sesuatu yang entah apa aku tak pasti telah muncul dan lengkap semula walaupun tidak sempurna.

Aku ada rasa malu segan dan agak rendah diri. Ada tajuk tertentu yang menjemput somebody out there to this blog, sayangnya hanya tajuk itu sahaja yang bermanfaat. Dia tidak menemui tajuk lain yang lebih atau sama manfaatnya, melainkan omelan aku yang ...

Maaf kepada pengunjung yang mungkin hampa.  Aku tidak terlalu mendalam dan terbuka. Ini semua akan dipertanggungjawabkan di sana nanti. Ada banyak yang mesti dibaiki dalam diri, dari masa ke masa.

Asbab hidayat itu terlalu banyak tidak terukur dek jangkauan akal.  Maka semoga tulisan aku yang begini satu cebisan asbabnya.

Sementara maut semakin mendekat. Semoga aku selepas ini dapat mencatat perkara yang lebih bermanfaat, selain melepaskan suara dari sudut hati yang paling tersembunyi.

Semoga bertemu lagi insyaAllah.


No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing