Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Saturday, June 14, 2014

Cari balik tawaran umum projek 100 tajuk buku kanak-kanak di fb. Aku yakin esok, cuma mahu memastikan waktu yang tepat.
Aku sudah memaklumkan kepada mudirah esok aku ada hal di Shah Alam. Pelajar-pelajar juga diberitahu. Mak yang sudah balik kampung semalam awal-awal aku khabarkan di dalam telefon sebelum mak sampai ke sini.

Anak dara di Bukit Naga terkinja-kinja di hujung talian mahu mengikut aku sebagai peneman.  Aku tegaskan supaya dia stand by jam 8 pagi esok. Riang benar nadanya kudengar dan berbakul-bakul 'I LOVE U MAMA' diucapkan.  Hmm sebenarnya kadang-kadang timbul sedikit keraguan, benarkah ucapan itu ditujukan kepada aku? Ish...tak wajar melayan keraguan sebegini. Tentu dia memang sayang sangat pada aku, ibunya.

Aku cari semula penerbitan yang sudah aku janjikan kehadiran, janji akuan di laman sosial paling top lagi hot di alam maya. Cari cari dan cari hingga akhirnya aku temui.

Aduhhhh... Apa?????

Ia sudah selesai dua hari lepas!!!!

Hari di mana aku bersama suami menemani mak membuat tuntutan pencen yang terlupa dikemaskini, di Putrajaya.

Hati merasa sangat lapang, bersama keyakinan pertemuan untuk projek tersebut adalah pada Ahad nanti (esok).

Maka aku bersenang-senang menghabiskan separuh hari bersama mak abah, suami dan anakanda Naqib di Souq, menjamu selera nasi briyani mamak.

Pasti ada hikmahnya.  Pasti pasti pasti ada kebaikan yang tak dapat aku tinjau saat ini.  InsyaAllah.

Aku masih mengulit buku panduan Faisal Tehrani. Buku yang padat dengan panduan dan bimbingan hampir sempurna. Aku sangat berkenan dengan buku ini. Masih dalam proses menelaahnya.

Masa ini pinjaman. Kebolehan adalah pinjaman. Diri juga pinjaman. Yang ada ialah ruh yang hakikatnya menjadi rahsia keTuhanan.

Hati masih terasa lapang setelah sedikit terusik oleh kejutan dari kelalaian sendiri.  Esok, masih ada masa santai bersama Naqib sebelum menghantar dia pulang.  Sehingga cuti Aidilfitri, anakanda sulung kembali berjuang di ruang hafazan, ruang khas para ahlullah. Semoga Allah memudahkan insyaAllah aameeen.

Selamat malam.  Jumpa lagi insyaAllah.  Maaf zahir batin.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing