Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Friday, April 25, 2014

WhatsApp untuk Ustaz Hmmm

Assalamualaikum Ustaz.

Makin didiam makin menjadi nampaknya.  Akak yang tak tahan tu bila dia beberapa kali kata akak macam anak dara 20 tahun.  Ingatkan iya, kemudian terbongkar rahsia dia suka bodek je.  Tak patut la macam tu ustaz. 

Biar akak berterus-terang je.  Semuanya asbab ustaz juga ni.  Hari-hari nama ustaz jadi sebutan, pemanis bibirnya.  Akak juga yang jadi mangsa.  Mentang-mentang ada wassap.  Akak memang tak ikut kehendaknya.  Apa hal pulak akak nak sampaikan pada ustaz.  Tetapi itulah ... selagi tak sampai hajat, selagi itu dia meminta. 

Macam-macam yang ditanyanya.  Dilayan atau bolayan, sama padanya.  Sabar saja.  Tak ampai hati pun ada.  Kasihan ... ada ibu baru dituduhnya garang.  Maka dicopnya semua ibu tiri memang kejam.  Hmm ...

Jadi macamana ustaz?  Soalan mudah, bila nak masuk meminang?  Hehe ...

Nak jawab tentu susah.  Tak mengapa, sebab tu akak tulis kat sini je.  Tak akan dipos di wassap. 

Tak kisah la ustaz ada singgah di sini atau tidak.  Indirectly, hanya yang berkenaan saja yang faham.  So kalau ustaz faham, bagus sangat la tu. 

Sebagai seorang yang menyokong pernikahan pada usia muda, akak fikir teruskan sahaja.  Dia ni, insyaAllah bijak sebenarnya dan pick up laju.  Semoga belajar pun bertambah laju nanti.  Semoga Allah pilih dia jadi daieyahNya, asbab hidayat seluruh alam. 

Allahumma aameeen.  Semoga Allah mudahkan segala urusan kita semua. 


No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing