Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Friday, February 14, 2014

Ujian kesakitan

datang lagi buat suami tersayang. 

Jam 7.22 masuk gambar sepinggan nasi (macam nasi beriani je, kegemarannya) dan mee goreng (kegemarannya juga) bersama seketul peha ayam (macam peha ayam je) dan segelas air masak dalam gelas plastik berwarna pink, dan sebotol air soya (macam air soya je).  Dia berbuka puasa sunat hari Khamis.  Alhamdulillah.

Jam 9.27pm
Otw HUKM
Bisul dan meletup

Aku tentunya terkejut.  Kenapa harus ke HUKM?  Bisul pertama di tengah-tengah dada (macam tempat lampu Ultraman yang berkedip-kedip merah tu) dioperasi di Poliklinik An-Nisa je.  Kata orang belah hidup-hidup.  Cuma bius sekeliling bisul je.  Tapi ... memang sakit.  Kesian dia.  Aku je yang syok fokus rakam video tak rasa apa, fokus jangan tak fokus.  Aku berani rupanya tengok darah.  Tapi tak berani nak pegang cacing tanah, asbab failed cita-cita nak jadi doktor. Dan kesian nak rendam katak tikus dalam air bagi lemas semasa kelas Biologi.
Ya Allah
HUKM?
Meletup macamana?
Sapa hantar?

Ada khidmat shuttle
Don wori
Hiihiiooo

Macamana rasanya, sakit sangat ke?
Along tau ke?
Bila pecah?
Lepas ni balik mana?
Ayang lebih suka abang balik SP je tapi xcuse takyah khidmat.  Tempat tu sekarang
ramai ulama dari Singapura n Brunei berkumpul.  Mudah-mudahan
asbab berkat cepat sembuh

Lepas ni balik SP
ok gud
stay sampai Ahad

Rilex je
cool down don wori

semoga jadi asbab hidayat
semoga semua doakan n cepat sembuh zahir batin
dapat belajar iman amal
line teruk boring betul
tulis laju tapi sangkut
tetiba hp off
betri kong
kena pakai power bank ni :(
(sedang mengidam power bank yang sedang dipakainya, aku yang berhajat dia yang pakai dulu ...)

Tentu Naqib tak tahu-menahu langsung pasal abahnya sedang berada di HUKM.  Anak sulung ini sampai dari Dengkil petang semalam seramai 40 orang untuk khidmat ijtimak.  Gembira rasanya anak dan suami berada di sana, tetapi tidak pula hampa apabila suami digilirkan kesakitan oleh Allah.  Ia tanda kasih Allah kepadanya.  Asbab kifarah dosa dan ditinggikan darjatnya insyaAllah.

Aku pun cool je.  Apalah sangat, bisul je.  Besar juga, sebesar buah langsat yang paling besar dan warnanya merah muda.  Ketika akan beredar ke SP kelmarin malam (Selasa malam Rabu) aku sempat menyentuh bisul itu, terasa hangat menandakan ia sedang aktif mengumpul toksin dan nanah.  Cuma bisul kedua ini berada di atas daerah jantung.  Ia tidak bermata.  Memang perlu dioperasi untuk mencungkil keluar nanah yang sudah berkumpul di situ.

Tak sangka pula dia akan dibius sepenuhnya untuk pembedahan nanti.  Sekarang jam 4.50.  Naik status di FB nya sejam yang lalu, dia sudah dalam perjalanan ke bilik pembedahan.  Saat ini mungkin dia masih berada di dalam keadaan tidak sedar sepenuhnya.  
Allah bagi sedap

cantik je tarikh tu

Add caption

sedang mengumpul nanah di bawah kulit

Dari kejauhan ini hanya kepada Allah aku sandarkan harapan dan doa, semoga Allah memudahkan pembedahan tersebut dan memelihara dia dari sebarang komplikasi yang berbahaya.  

Kenapa aku tak pergi sana ziarah suami tersayang?

Aku tak tau nak drive ke sana.  Aku bertugas pula di sini.  Dan aku tak nak menyusahkan sesiapa.  Tak mengapa, Allah kan ada.  Allah sebaik-baik teman untuk kita saat beramai mahupun bersendirian.  Aku tahu dia tentu mahu aku menjadi seorang yang tabah, setabah dia barangkali.  InsyaAllah.  

Mungkin ini ujian permulaan untuk perpisahan demi perpisahan berikutnya.  Hanya Allah yang tahu segala hikmahnya.

Tak mengapa, nama abang naik melonjak-lonjak tu.  Tentu semua mendoakan abang.  Tanam azam untuk wakafkan diri di jalan Allah selepas ni.  Aku tiupkan semangat membara ke dalam dirinya.

Ini semua asbab untuk aku sampaikan apa yang tersirat di hati.  Aku nyatakan dengan jelas dan telus.  Semoga Allah bagi faham kepada diriku sendiri dan kepada dia.  InsyaAllah.

Semoga Allah pilih kami dan anak cucu keturunan kami sebagai pembantu agamaNya sehingga hari kiamat.  Allahumma aameen insyaAllah.


No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing