Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Sunday, February 23, 2014

Momentum yang telah menghalang

Aku tak dapat tidur tadi malam.  Mengantuk, memang ... tak dinafikan.  Hingga waktu patut tidur sudah melewati, aku masih tenang-tenang. 

Ada perkara yang aku siapkan.  Memang la ... tengah malam buta yang hening (bunyi burung hantu tu dah lama tak ada, aku agak-agak selepas Ustaz Marzuki dan pelapis beliau membuat praktikal pemagaran sekeliling madrasah) waktu yang paling membahagiakan untuk aku menenggelamkan diri dalam suatu keadaan yang ...

Andai di waktu siang, aku tak mungkin akan menulis sesuatu seperti itu.  Tetapi aku telah menulis sesuatu seperti itu lewat malam semalam ... 

Sesuatu yang keluar dengan jelas dan terang, dari lubuk hati yang paling dalam.  Err .. ye ke?

Aku rasa.

Kedua,  aku tiba-tiba mendapat perhatian.  Ini yang aku kurang suka.  Gara-gara mematuhi petua untuk mempromosi karya yang aku tulis untuk pasaran.  Kenapa kurang suka?  Err ... ok la.  Ia bagus untuk aku promosi novel pertama tu.  Semoga Allah bantu dalam usaha ini.  Laman sosial yang aku gunakan ini hanyalah asbab untuk orang tau tajuk novel tu dan berpusu-pusu membelinya di kedai dan pesta buku nanti.  Sebenarnya semua dengan izin Allah jua.  Kalau Allah izin, orang tengok je dah perkenan nak beli.  Dan semoga mesej yang ada dapat sampai dan difahami oleh pembaca. 

Ketiga, aku dengan selamba telah me'request friend' ramai orang di FB, yang mana ada mutual friend.  Sesuatu yang dah bertahun tak aku lakukan dengan bersungguh-sungguh.  Kecuali beberapa orang masturat dan karkun yang menjadi milik umum hehe ...  Untuk tujuan mengikuti buah fikiran dan ilmu yang disampaikan, serta menyampaikannya pula.

Keempat, tiba-tiba inbox dan notification aku sentiasa penuh. Dah kosong penuh balik.  Wah, ceria sungguh FB milik aku hari ini.  Dan aku naik leka melayannya.  Jadi?  Err ... tiba-tiba aku perasan glamer :P.  Mereka membaca status-status lama aku untuk mengenali siapa aku sebenarnya.  Macam yang aku pernah buat.  Sama je.  Dan juga, aku tiba-tiba rasa perlu tukar hp sebab kerap benar melakukan typo.  Kena pakai yang lebih besar tapi tak perlu cukup besar hehe ...  macam bagus.

Aku juga sekali lagi dengan segan malu mengwar-warkan blog picisan ini untuk dikongsikan.  Dan ditambah lagi dua blog baru untuk novel Seharum Doa Bonda, serta manuskrip kedua  dengan tajuk awal Mama Cari Menantu.

Ok.  Tiba-tiba terfikir untuk meletakkan sesuatu yang aku tulis tengah malam tadi itu sebagai prolog Mama Cari Menantu.  Hmm ... aku rasa ia sangat-sangat menarik dan catchy insyaAllah.

Allahmumma aameen.

Semua ini hanyalah sebuah kesementaraan.  Allah sahaja yang Maha Kekal dan Maha Terkenal.  Allah Sebaik-baik Penulis dan Perancang kisah benar. 

Diriku hanya cebisan kecil atom yang seni di persada ini.  Aku tiada apa-apa.  Allah Maha Memiliki segalanya.  Aku tiada apa-apa.  Satu ketika aku pasti akan pergi jua.  Tanpa membawa apa-apa.  Semoga Allah mengizinkan ku menulis dan menjadi asbab kebahagiaan di alam sana. 

Pesanan buat diri ~ menulislah dari hati. 

InsyaAllah.  Allahumma Aameeen.  Semua dengan izin Allah. 

Momentum telah menghalang aku tidur lena, sebenarnya.






No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing