Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Saturday, February 15, 2014

mimpi manis

Apabila meminta, mintalah pada Yang Empunya.

Tiada sesiapa memiliki apa-apa.  Semuanya milik Yang Empunya. Mimpi yang manis juga milik Yang Empunya.

Alhamdulillah, suamiku selamat menjalani pembedahan bisul di dada kiri berdekatan jantung pada jam 2 pagi tadi, 15 Februari 2014. Tak aku ketahui sehingga aku mengucapkan salam pagi sobahal khair pada jam 6.25 am. Agak terkejut namun amat bersyukur alhamdulillah kepada Allah, aku mengucapkan lagi kata-kata yang baik untuknya.  Seperti biasa aku kirimkan perkongsian demi perkongsian yang mampu mencetuskan letupan gunung berapi di dalam dadanya untuk sama menyertai perjalanan para sahabat, yang bertebaran di serata dunia.  Juga doa semoga suamiku cepat keluar menyambung iktikafnya di masjid Sri Petaling, secepatnya.  Semoga dapat menyertai perhimpunan para ulama dan wali-wali Allah serta menyambung khidmat yang diperlukan.  Semoga dapat bertemu dengan para pecinta Rasulullah SAW yang bertemu Baginda setiap malam yang sepi, walaupun tidak mengenali orangnya.  Semoga diri suamiku beroleh berkah dari Allah.

Alhamdulillah, jazakumullahu khoir buat bonda-bonda tersayang yang mendoakan dengan penuh tawajjuh untuk suamiku semoga selamat.  Hari ini aku kembali menghubungi mereka untuk menyampaikan khabar yang baik tentang suami.

Begitulah, aku juga mendapat khabar gembira dari anakanda yang berada di Bukit Naga.  Mimpi yang manis mengusapi lenanya buat sekian kali.  Aku tersenyum mendengar ceritanya.



Kita tidak memiliki apa-apa.  Semuanya milik Yang Empunya.  Mimpi yang manis juga milik Yang Empunya.

Hati kita bukan milik kita.  Hati kita dalam genggamanNya.  Hati sesiapa jua.  Apabila teringat dan mengingat, segeralah berdoa yang baik-baik.  Bicarakan yang baik-baik.  Panjatkan harapan yang baik-baik.  Itu semua doa yang baik.

Sekarang ini perhimpunan para Wali Allah sedemikian ramainya.  Hanya Allah jua yang mengenali WaliNya.  Berdoalah, asbab para kekasih Allah ini, semoga disampaikan hajat yang menggunung.

Mimpi manis demi mimpi manis.  Membuatkan aku tersenyum, senyuman yang paling manis rasanya hmm ...

Semoga mimpi-mimpi manis menjadi kenyataan yang manis, tak lama lagi.  InsyaAllah, Allahumma Aameeen, Biiznillah.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing