Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Friday, November 29, 2013

aku membaca catatan siang tadi. 

...

Boboy dah selamat di'kebumikan' di sebelah 'pusara' Cik Ti bin Kus, di kawasan tanah bahagian hadapan madrasah.  Owh, baru teringat belum update pada suami pasal ni hmm ...

aku pun berwasap dengan suami, yang sudah minta diri sejak tadi nak berehat. 

Boboy dah selamat dikebumikan petang tadi 
Adik n gangs tanam kat sebelah kubur Cik Ti bin Kus

   mmm
   elok bagi dia
   bateri nak kong
   byee

ok
adik dah lelap
saja nak bagitau baru teringat
nak update blog jap
bye
baca doa tido

   okkk

Dan aku kembali mencatat di sini.

Sudah dua kali Miza berjaya menangkap mangsanya, yang sama besar dengan anak-anak Comel.  Bersusah payah dia mengheret bersama erangan amaran kepada anak-anak saudaranya yang terkejut melihat tangkapan yang luar biasa besar.  Tetapi kedua-dua kali itu dia tidak memakannya.  Dan memang tidak baik untuk dia.  Terlalu besar.  Bukan tikus tanah yang kecil tu.  Kali pertama dapat dibunuh oleh suami di dalam bilik air dan dibuang ke dalam tong sampah.  Kali kedua Mizi membiarkannya di halaman madrasah.  Pelajar memasukkan bangkai tikus ke dalam tong sampah dan dikutip semula oleh Mizi tapi masih tidak melakukan apa-apa.  Kenapa, aku pun tak tau.  Akhirnya pelajar berpakat.  Mereka mencari batu nipis dan meminta marker pen dari aku (tapi takku beri pun).  Ada pula pelajar yang memiliki pen marker rupanya.  Satu petang aku ditunjukkan pusara kecil di penjuru kanan madrasah, bertulis Cik Ti bin Kus.  Ada dua batu nisan.  Haihh ...

Dan petang ini, Boboy pula ditanam di situ.  Siap dikafankan dengan kain perca aku.  Haihh ...

Hmm ... sebenarnya apa aku nak cerita ni.  Lupa pulak.

...

*  Yang memasukkan aku ke sini tentu ada tujuanNya.  Yang memasukkan aku ke sini pasti akan mengeluarkan aku dari sini, lambat laun.  Dan aku pasti rindukan suasana ini. 

* sama ada aku akan keluar ke rumah lain, atau daerah lain, atau negeri lain, atau alam lain.

Wallahualam.  Hanya Allah Yang Maha Mengetahui segala perkara yang nyata dan perkara yang tersembunyi. 

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing