Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, October 24, 2013

asatizah nakal

"mama, nanti nak tambah lag boleh?" "boleh, nasi dengan kuah je." ada lgi 15 minit untuk time makan, mereka dah ketuk pintu dapur. aku belum sempat nak tekan loceng, dah terjongol masing-masing. "mama, nanti kita nak datang lagi boleh?"kata Saudah, baru 10 tahun tapi sudah pandai bekam orang. "tak boleh. mama nak solat pulak." "ala...emergency!" "emergency 1 kali je!"" "emergency 10 kali, mama." "tak boleh, 1 kali je boleh. dah dah pi balik. jap lagi sazah datang." "mama, khadijah humairah panggil mama nenek." kata ainul, anak mudir sambil tunjuk jari lentik ke arah anak saudaranya yang berumur 6 tahun. "erkk, nanny la. takmo nenek. panggil nanny ye hihi..." poyo je aku hehe... "assalamualaikum. mabma "ooo mama." "waalaikumussalam. amenda? mama tengah doa la." "emergency, mama. ada lipan. besar!" gulp! "hah! abih dh bunuh?" "dah. ainul pukul guna kayu." "dah mati?" "dah...besar lipannya mama." "ok jap mama nak amik hp." "nak watpe mama?" "nak amik gambar, leh wassap tunjuk pakcik." aku pun melangkah dengan kain telekung menuju pintu belakang madrasah. bersemangat nak snap gambar walaupun aku tau hp ni blur gambarnya, nk repair tunggu dua jam pulak, tak kuasa aku. "mana lipannya?!" empat asatizah sudah ready di ruang belajar. yang lain mengerumuni tempat aku berdiri. "tu!" kecik je mata aku jadinya. lipan besar tu hanyalah sehalus lidi. sudah hampir hancur dihentak kayu mop patah. arghhh! kecoh je. aku melangkah balik dengan senyum sumbing. tak jadi la amik gambar!

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing