Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, August 22, 2013

Tajuk Novel

Syukur ke hadrat Allah yang Maha Pengasih Maha Penyayang. 

Fallahu khairon hafizhau wahuwa arhamur rahimin.. Maka Allah-lah sebaik-baik Penjaga dan Dia-lah lebih Mengasihi daripada orang yang mengasihani.

Dunia adalah sangkar kehidupan yang dijadikan Allah beserta peralatan dan ujian.  Allah beserta orang-orang yang sabar.  Sabar itu pahit dan payah lagi sakit rasanya tetapi manis indah di hujungnya.  Semua makhlukNya sudah ada kadar takdir dan rezeki.  Pilihlah untuk berdekatan denganNya dan menyintaiNya, dicintaiNya dan beroleh redhaNya.  Maka seluruh alam akan mencintaimu.  Itulah yang terbaik dari seluruh dunia dan isinya.  Kerna kita semua orang jauh,  bukan di sini tempat kita.  Di sini hanyalah sementara.

Syukur kepada Allah, alhamdulillah.  Aku baru beberapa minit menerima panggilan dari editor, Tuan Johariz (ITBM) mengabarkan tajuk yang telah dipilih untuk manuskrip aku.  SEHARUM DOA BONDA.  Aku benar-benar sukakan tajuk ini.

Untuk makluman semua, manuskrip aku telah diterima oleh ITBM untuk diterbitkan di bawah seliaan Tuan Johariz.  Aku sempat bertemu beliau semasa jamuan Aidilfitri Selasa kelmarin dan bercakap serba ringkas. 

Semua ini adalah anugerah dari Allah.  Aku kembalikan segala kesyukuran sepenuh hati kepada-Nya yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.  Semoga setiap aksara menjadi asbab hidayat seluruh alam.  Begitulah harapan dan doaku seandainya Allah mengizinkan aku menulis lagi selepas ini.  Aku tidak memiliki ilmu menulis novel.  Hanyalah sedikit kepandaian yang sangat ciput menulis karangan.  Dan aku sudah malas membaca novel.  Pening!  Aku beli novel karya penulis hebat, dah dua bulan tersimpan di dalam beg plastik itu.  Ralat membelinya kerana aku tak terasa nak membacanya.  Zaman gila membaca sudah selesai barangkali. 

Aku masih membaca.  Bacaan yang menyenangkan jiwa.  Berita benar belaka.  Bukan khayalan dan rekaan manusia.  Walaupun aku merangkak-rangkak di sela-selanya.

*  Nanti dah terbit aku maklumkan lagi.  Masih di peringkat awal.  Err ... kalau ada hati beli le ye ... semua orang ada hati maka semua kena beli hehehe ... lawak tak cerdik sangat.

*~*~*~*~*~* aku menulis bukan kerna nama!*~*~*~*~*~

Minal aidil wal faizin, selamat hari raya maaf zahir batin.

Terima kasih kepada seluruh ahli keluarga, mak-mak-mak, abah-abah-abah-abah, suami, anak-anak, kakak abang adik, ipar biras, semua saudara mara dan kenalan.  Atas doa dan sokongan kalian.  Semoga Allah meredhai.  InsyaAllah ameen.

* aku harap tak la nampak kecoh sangat menulis macam ni.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing