Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Sunday, February 10, 2013

saya kenal awak!

"Saya kenal awak!  Saya kenal awak!  Alhamdulillah ... "

Lalu Cik Milah merenung aku sambil tersenyum, begitulah ucapan adik bapak mertua aku satu mak lain ayah dari Kota Singa ini lalu kami berpelukan.  Nyata dia satu-satunya insan yang cepat kenal aku dengan niqab ini.

 (Kini majoriti saudara-mara sebelah aku dan sebelah suami telah maklum dan bertemu aku dengan penampilan baru ini.)

Selainnya, sejak awal keluarga berkumpul sehingga hari ini majlis kemuncak pernikahan Anum, anak saudara suami aku, antara dua sama ada bertanya balik siapakah aku, atau buat dek dengan aku.  Aku tak kisah.  Ini situasi biasa untuk orang berniqab, aku rasa.

Tapi ... lain pulak ceritanya bila aku diperkenalkan oleh sang suami.  Dia dengan bangga memperkenalkan aku ~ "Inilah bini muda saya!"  Ada yang dapat tangkap gurauannya.  Tapi ada juga yang memang blur dan percaya.

"Memang ni bini muda saya.  Sebab dia muda lagi."  Dia menyambung dengan gelak suka sebab dah mengenakan orang.  Ceh, saja je bikin aku perasan muda ...  Sempat la aku debik dia sekali dua.  Lepas tu aku bagi warning, cakap lagi macam tu kena!  Tapi dia buat selamba. 

Sebenarnya aku risau jugak, dibuatnya jadi betul karang camana?  Betul aku bini yang sentiasa muda, ok tak pe, tapi dibuatnya betul-betul ada yang lebih muda ... ishhhh i don't like.

* Hari ini 9 Februari 2013 Sabtu, pernikahan Anum dan Suhairi telah selamat berlangsung di Parit Bilal, Batu Pahat.  Kami (bertiga termasuk Naqib) balik sebelum majlis selesai kerana ada urusan lain.  Semoga Anum dan suami berbahagia dan sentiasa dalam keredhaan Allah serta kekal hingga ke syurga, aameen.

Adam Danish tengah mengerjakan hp Naqib hehe ...
 

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing