Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Monday, February 25, 2013

Muezza kucing khunsa?

ada penumpang saiz jumbo ikut serta ... ish ish ...
Muezza, salah satu anak kembar 4 si Cantek kelahiran pertama.  Entah mengapa, sejak dia lahir, aku anggap Muezza anak sulung dan dia menang nama yang istimewa ni ~ Muezza, sempena nama kucing baginda Rasulullah SAW.  Saiz dia memang agak besar sejak kecik.  Satu kelainan, Muezza ni lebih pemalu dan segan-silu berbanding adik-adiknya yang lain.

Muezza selamba je, tapi aku anak-beranak yang rasa keliru ... err ... apakah?
Beberapa kali ternampak Muezza menyusu (mengemping) kat ibu.  Suami aku pun sama teruja pelik hairan bin ajaib melihat keletah Muezza ni.  Malah suami yang lebih-lebih memvideo aktiviti Muezza dan tunjuk kat kami.  Semenjak Muzi yang suka mengacau tidur dan menggigit janggutnya menghilangkan diri (kini dah lebih sebulan tak muncul langsung :( ...), suami beralih perhatian kepada si gendut yang pemalu ni.  Mula-mula si gendut ni jual mahal, tapi lama-kelamaan jatuh juga hatinya pada suami aku hahaha ... dan tak pasal-pasal nama pun bertukar dipanggil 'Monyet' dek suami (tapi aku tetap panggil nama asal dia hehe).  Pasal tukar nama ni, kata suami aku sebab bulunya macam bulu monyet.  Kedua, si gendut yang pendiam ni kalau melompat ke dinding airwell tak ubahnya macam monyet.  Mak pak dia meniti dan menyusur ikut dinding tepi ke tingkap untuk turun naik (ni stail pecah masuk rumah la ni ... aku tak bagi dorang masuk sejak hukuman duduk luar seumur hidup berjalan), tapi Muezza pulak panjat gril dan menguja dari gril terus lompat ke atas dinding airwell.  Dia tak ikut tepi tingkap. 

Gambar atas tu satu lagi kepelikan pada Muezza.  Suami aku kata mungkin kucing ni khunsa.  Hmm ... tapi kalau tengok fizikal, memang jantan jantinanya.  Sohih!  Hahaha ... cuma lum pandai merendek merayau jejauh cari bini.  Mulanya dia menyusu kat ibu sharing ngan adik-adik kecik.  Lepas tu adik tak dapat cari ibu, dia pulak kena belasah jadi ibu hahaha! Rela dan redha pulak tu ...Aku check nenen dia, kecik je, jantan le katakan. 

Malam-malam time nak tidur, aku rajin ngendap diorang ni kat tingkap.  So aku selalu nampak Muezza gendut ni tidur berpeluk ngan adik-adik dia tu.  Hmm penyayang rupanya.  Tapi tang ekor tu, macam standby je nak jerkah adik-adik yang  ngengada nak menyelit dan cari tetek dia hehehe ...  tak dapat nak amik gambar sebab diorang ni kalau dengar je bunyi klik pintu, bedebus bangun menengadah kat depan pintu.  Jadi perati je la dari dalam.

menemankan aku nyidai baju sambil sunbathing menunjukkan perut boyot teboseh
***

Kepada seluruh rakyat negara Brunei Darussalam khususnya Tuan IbnuJaya dan keluarga, kami sekeluarga mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Negara Brunei Darussalam yang ke 29 tahun pada 23 Februari 2013 lepas (maaf terlambat mengucapkan bha ...).  Semoga Brunei Darussalam terus aman makmur dan dilimpahi rahmat Allah di bawah pemerintahan KDYMM Baginda Sultan dan Yang Dipertuan Negara Brunei Darussalam.  InsyaAllah.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing