Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Friday, February 1, 2013

kekuatan dariNya

acapkali suatu waktu dulu
aku terjaga dari lena
gundah gulana menerpa jiwa
nafasku tersekat-sekat
perasaan berduka hebat

entah mengapa ...

aku tercari-cari
mana dia kebayan bongkok tiga bertongkat naga
mana dia ahli firasat gunung bercabang tujuh
mana dia ahli hikmah singgahsana permaisuri jelita
untuk aku tunduk bersimpuh
buat pelerai kemelut memuncak

aku tertanya-tanya
inikah airmata kehidupan
di mana mula bermulanya
bila pula sudahnya penghabisan

satu persatu rezeki mendatang
anak-anak comel menghiburkan
anugerah dariMu Tuhan
makin menambah rasa rawan
risau sedih pilu bimbang

entah mengapa ...

andai aku pergi dulu
bagaimana mereka
andai aku tua renta tak berdaya
di mana mereka

suatu hari
hadir seorang hawa
mengabar kisah penghulu alam
bekas airmata yang terkesan
indah harumnya naungan bernama syurga
ngeri busuk menakutkan lubang neraka

aneh sekali
tak aku temui bayangan sesiapa
tapi jasad orang-orang luar biasa
yang telah mati tapi masih bernyawa
yang dunia bukan maksud hatinya

bolehkah aku menyertai mereka oh?
yang mati tapi masih bernyawa ...








No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing