Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Monday, January 28, 2013

kisah indah

sebenarnya namun masih menyentuh hati kita.  Tentu anda semua dah tau pasal Siti Hajar kan?  Tadi, di kedai, suami tunjuk muka depan paper, "Dah baca?" dia bertanya, walhal aku mengekori dia sepanjang hari dan memang tak ada pegang / jumpa paper pun lagi.

Aku baca sepintas lalu dan lihat gambarnya.  Al-Fatihah untuknya, semoga Allah menempatkan dia bersama orang-orang soleh yang diredhai lagi diampuniNYA.  Aameen.

Balik rumah, aku terjumpa tajuk teratas senarai blog seseorang cerita penuh tentang gadis istimewa ini, tapi tak leh nak copy paste kat sini.

Setiap detik yang dirakamkan seolah-olah aku sedang menatap Siti Hajar.  Dan tak semena-mena aku terimbas kembali tiga tahun lepas, mengenang seorang kakak yang aku himpunkan kisahnya di dalam Dedikasi Buat Ibu.

Mungkin tak kena bila aku letak tajuk 'kisah indah' sebab ... ia ada airmata duka yang mengalir.  Namun yang indahnya ialah sifat-sifat unggul yang sentiasa bergantung berserah berharap kepada Allah SWT, yang boleh menjadi suri teladan kepada yang masih diberi izin bernafas beberapa ketika lagi di bumi Allah ini.

* Apa yang pasti, untaian kisah indah yang tak luput dek zaman tentulah kisah Rasulullah SAW dan para sahabat r.hum.

 

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing