Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Wednesday, January 30, 2013

ketika satu hari

si bongsu comel meminta kain batikku
untuk pelepas rindunya lewat malam
atau penawar gundahnya dimarahi kakak ...

ketika satu hari
bujang manja menunjukkan parut di dahi kanan
hasil gerakan ketika sedang dicukur guru
awal setiap bulan ...

ketika satu hari
si bidadari memberitahu
suatu senja indah di Pantai Lumut, Lumut, Brunei.
dia mahukan tas tanganku
untuk diisi sikat bedak dan wangian diri ...

ketika satu hari
si bujang teruna kembali
pipi dan dahi kemerah-merahan dimesrai sang jerawat
dan dia mengatakan selamat tinggal guru dan teman-temanku ...

ketika satu hari
semakin aku sedari
masa kian berangkat pergi
dan aku semakin beresot ke alam abadi
sedang aku masih memikirkan
apa saja yang boleh aku tinggalkan
untuk si pengunjung hari depan
agar dapat aku mengatakan di hadapanNya
inilah yang telah diizinkanMu untuk aku mencoretnya ...

2 comments:

Noraini Hassan said...

Touching...so sweet.

I'm not as strong as u..

Ummi Amirah said...

Ya Allah ya Tuhanku, berilah kami kekuatan untuk mengikut jalan yang Engkau redhai. Pimpinlah kami, kasihanilah kami, ampunilah kami. Janganlah biarkan kami walau sesaat pun. Kerana kami tersangat lemah dan alpa. Jemputlah kami kembali kepadaMu dalam keredhaan dan keampunanMu, aameen.

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing