Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, January 17, 2013

17 Januari 2013 - Khamis. Hantar manuskrip.

Diari hari ini : sebelum tu aku mengucapkan syukur Alhamdulillah ke hadrat Allah yang telah memudahkan segalanya sehingga perjalanan hari ini selesai dengan mudah. 

Akhirnya ... "Siap jugak eh?" kata kakak aku, Zulina Hassan, tadi, ketika aku telefon bertanya sesuatu tentang manuskrip.  Ya, siap juga akhirnya. 

Yang memberi kekuatan dan kemudahan adalah Allah Taala jua.  Tak ada yang mustahil di sisiNya. 

aku dan suami ke sini bertemu editor (Puan Syafiqa dan Cik Lah)


aku menyerahkan manuskrip novel yang dibengkelkan bersama sifu Azmah Nordin

juga softcopy ini (duplicate lagi oleh Puan Syafiqa)

borang diisi sebagai bukti penyerahan dan penerimaan oleh editor.  Alhamdulillah, selesai sudah tugasan aku untuk manuskrip ini. Kini hanya menunggu penilaian sekitar 3 minggu.  Sekiranya ada rezeki ia akan dibawa masuk mesyuarat untuk penilaian seterusnya maksima 5 bulan.

sebelum tu aku mencari rumah PENA untuk menyerahkan borang keahlian.  Borang ini tak dapat diserahkan kerana nampaknya rumah sedang dibaikpulih.  Pekerja kontrak tak tau di mana nak cari staf berkenaan.  So simpan dulu la nampaknya untuk beberapa bulan ... Keahlian tahunan RM10.  Keahlian seumur hidup RM200.  Aku dan suami singgah ke rumah GAPENA di sebelahnya untuk bertanya khabar.  Dapat majalah GAPENA tahun 2007 & 2008.  



Syukur alhamdulillah.  So far, suami aku selalu menyokong apa yang aku lakukan.  Dia telah habiskan sehari ini untuk mencari rumah PENA, singgah di GAPENA dan pergi ke ITBM.  (Kat ITBM jumpa Anum, anak buah suami yang beberapa bulan bekerja kat situ.)

Sepanjang perjalanan, beberapa kali aku bersms dengan Kak Noraini Eslah dan Sifu Azmah Nordin, memberitahu arah tuju hari ini ... ITBM ... dan mohon doa mereka. 

Sebelum tu, pagi tadi kami ke Sek 2 Shah Alam untuk print out manuskrip ini dari Transcent (alhamdulillah dapat 15sen, mulanya 20sen, tapi time nak bayar tokey wanita Melayu yang semangat tu kata dia cas 15sen sebab banyak,  lebih 250 muka surat termasuk muka depan dan sinopsis.  Semoga perniagaan dia terus maju dan dia beroleh hidayat Allah, ameen.)  Burn cd satu copy.

Lepas tu buat fotokopi satu set siap binding.  Yang original aku simpan. 

Makan jap, badan masing-masing dah gigil.  Sarapan satu mug air milo je masing-masing sebelum keluar rumah pagi tadi :D.

Sooo ... listen ... mungkin aku dan suami akan buat antologi sajak koleksi kami pula.  InsyaAllah.  Hehe ... oh aku tak sangka tadi suami aku menyebut perkataan ini kat  Cik Lah dan Puan Syafiqa yang muda belia tu, 'Mat Jiwang'.  Hehehe ... dia la tu!  Aku tak pernah sangka dan bayangkan dia akan mengaku akhirnya.  Hmm mat jiwang???  Syhhh ... jangan bising!!!  Itu semua dah jadi sejarah laaaa ... 



*  aku bukan minah jiwang! 




No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing