Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Sunday, December 2, 2012

zuhud giler

'zuhud giler la ko ni!' kata kawan-kawan Hurilain.

"Woii ko tak nampak ke nama tu hahh?"  tanya dia semula, separuh bengang.

Masing-masing gelak je.
 
Hahah ... dia dah tertukar cadar katil dengan Naqib.  Yang terkoyak  bertulis nama Naqib dah diberi pada dia, yang elok dan agak baru miliknya Naqib pakai, tak perasan ... Sebelum tu, semua cadar diangkut Naqib ke madrasahnya dan si adik terpaksa tidur tilam tak berlapik.

Aku nak belikan baru, dia kata tak payah.  So tunggu la dua minggu sebelum aku ziarah Naqib dan ambil cadar ... salah cadar la pulak.

Apapun, sedikit demi sedikit ada sifat berlebih kurang mula kenampakan pada dirinya.  Kalau selalu dia kisah, sekarang ni dia kurang kisah.   Aku pulak yang rasa kesian pada ketakkisahannya tu ...  alhamdulillah, baguslah ... salah satu kebaikan duduk di madrasah selain belajar mujahadah dengan segala perihal dan ujiannya ...

*~* betul2 catatan pendek.  Dah tukar nama baru reti nak tulis pendek2 :D


No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing