Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Saturday, December 1, 2012

mari berkasih sayang

sejak budak bulu2 makin membesar, sejak aku kensel nak bagi budak bulu2 kat Abu Darda, sejak Abu Darda tak mau kucing sebab dia kata kucing dia dah beranak, sejak suami aku rungut2 pasal kucing, sejak Cantek ngandung dan beranak lagi, sejak bersejak ... tiap2 hari aku fikir pasal budak bulu2 ni ... hari2 aku rasa naik fenin.

Sebab susah rasanya nak buat keputusan.  Nak hantar mana?  Nanti dia masuk rumah orang cari makanan, kena balun camana?  Kucing2 ni semua manja2, tiba2 kena hantar tempat asing, tentu diorang takut, sedih, kebulur, kena kejar ngan budak2 ... memacam boleh jadi.

Kalau kat bandar2 besar, kena tangkap dan kena lupus.  Kalau kat area zoo, jadi santapan buaya.  Tak caya ke? Cer baca kat blog kakimotong.blogspot.com tu.

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Pengasih, Maha Penyayang, Maha Lemah-lembut, Maha Kuasa dan segala sifat kesempurnaanMU yang tak mampu kami sebut dan bayangkan ... bagi lembutlah hati manusia ni kepada makhlukMU yang bernama Kucing dan sejenis dengannya, semua haiwan yang ada di dunia ciptaanMU ni ... termasuk la ikan-ikan dolphin yang dijadikan korban semata-mata untuk meraikan perayaan bodoh kaum kafir laknatullah, juga lembu-lembu yang ditusuk besi tajam untuk membuktikan kepahlawanan bongok ... tak payahlah aku catat satu persatu ... hanya membuat hati jadi luka dan perasaan rasa terseksa je.

Marilah kita mengangkat tangan berdoa, semoga hidayat Allah tersebar ke serata alam, kepada semua umat, semoga Islam kembali meratai segenap ruang masa dan tempat, segenap hati dan kalbu, semua kembali kepada fitrah Islam yang penuh kasih-sayang dan cinta kerana ALLAH SWT ... kembali kepada sunnah Rasulullah SAW ... semoga rahmat Allah tersebar umpama wangian syurga bertiup memasuki segala ruang yang ada ... InsyaAllah insyaAllah InsyaAllah.  Aameen.

:'(

*~*


No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing