Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, December 6, 2012

malam pertama Hanessa di madrasah

malam pertama, dia menangis menjelang waktu tidur.

pagi pertama, dia memberitahu kakak ingatannya kepada aku.

"Baby teringatkan mama ... kalau abah keluar gi kedai, gi mana-mana, mama tinggal sorang kat rumah.  Sian mama ..."

Jawab kakak, "Tak pe, kan kucing-kucing tu ada temankan mama.  Jangan la risau."

"Kakak! Kucing-kucing tu mana boleh tolong mama buat kerja rumah!!!  Kucing-kucing tu melepak je."

Si kakak pun terharu mendengarnya ...

Tapi ... "mama, tak larat la nak basuh baju diorang ni ... baju Ain lagi!"

"Ajarlah diorang basuh baju sendiri."  Baju Hanessa dan Nisa Irdina la tu.

"Alaa ... diorang basuh baju tak bersih la mama.  Dah basuh, nak sidai lagi ... "

 Aduhai ... hihi ... dalam pada merungut tu masih juga hati nak menolong si adik dan Nisa, walaupun rasa berat.  Training training training ... kan nak jadi isteri solehah hehehe ...

* tersentuh benar hati ini memikirkan ingatan si bongsu kepadaku.  Bukan rindu jadi tangisan, tapi ingatan dan kerisauannya untuk aku yang bersendirian di rumah.

Doaku untuk semua anak-anak, semoga menjadi pilihan Allah dan asbab hidayat seluruh alam insyaAllah aameen.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing