Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Tuesday, December 4, 2012

kembali berdua (3)

ketika terberhenti melangkah melihat begitu ramai warga asing mengerumuni ruang mesin ATM CIMB bank, suami mempelawa aku ke KFC di sebelah bank.  Dalam kepala aku serta-merta terbayangkan ... chezzy wedges!!!  Waaa air liur kecur tak terkawal hehehe ...

Sekali lagi langkah terhenti di pintu masuk KFC.  Ramai rupanya yang sedang beratur di kaunter.

"Jom g JJ.  Kat sana ada bank, KFC ada tak?"  kata suamiku.

Owhh tentulah ada ... entah kenapa suamiku buat-buat tanya pulak ... tak kisah la.  Pokoknya, duit kutu mesti dimasukkan malam ini juga, sebab hari ni tarikh terakhir tempoh duit kutu dimasukkan.

***

Di KFC JJ, kami ambil meja untuk berdua, loving couple gitu hihi ...  Suami menyuruh aku buka purdah dan makan membelakangkan pelanggan lain.  Maka dapatlah aku makan ngap ngap ngap dengan selesanya, sekejap je cheezy wedges licin.  Lepas tu aku tolong suami menyelesaikan ayam goreng 3 ketul pulak ... selebihnya masuk kotak angkut balik rumah untuk juadah Budak Bulu2.  Hujan turun sederhana lebat di luar.  Aku terkenangkan Budak Bulu2 tentu kesejukan dan kelaparan di rumah.

"Kalau budak-budak tu tau kita makan KFC ..."  kata suami tak bersambung.

Hmm ... dah lama tak berdua begini.  Semenjak hampir 16 tahun lepas. 

Kami jalan berpegang tangan ... teringat pesanan aku siang semalam sekembali dari menghantar Hidayat dan Hanessa, di rumah kami yang terasa lebih besar dari biasa ... dan tiba-tiba rasa senyap sangat ni ...

"Haaa dah tinggal berdua ni jangan suka-suki nak mare2 ye ... karang tido sorang2 kang ..."  hahaha saja je .. bilik ada 4 dan semua bilik aku yang punya ... hihi ...






2 comments:

Noraini Hassan said...

ha boleh lah nak menambah.

Ummi Amirah said...

hehe ... kena servis bg tiptop dulu ... doakan lerr ...

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing