Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Monday, October 22, 2012

"something wrong

somewhere" ...

Aku rasa telah terlalu kerap muncul di FB ...

Dengan kata lain, aku anggap ini agak keterlaluan untuk seorang seperti aku.  Means, untuk seorang Ummi Amirah yang sebenarnya suka duduk diam-diam je ... hehe. 

Err ... aku bukan seorang yang talkative.  It's a fact.  Tapi kenapa di FB aku jadi lain?  Sebab tu aku pernah kata FB ni bukan ruang telus sebenarnya ... ia cuma telus dari segi apa engkau nak tulis, engkau boleh tulis, suka hati engkau laaa ... dan mungkin orang akan thumbsup kat engkau ... walhal hakikatnya engkau seorang yang tak macam tu langsung.  Atau mungkin engkau seorang yang terlalu baik untuk apa yang engkau tulis, bahkan sebaliknya engkau begitu hampeh lagi berbau busuk uwekkkk nak muntah ... tapi sapa tau? 

Kedua, FB benar-benar jadi medan bersuara apa sahaja, juga ruang terbuka untuk gurau-senda.  Aku la tu ... aduhhh ... satu hakikat yang luar biasa untuk aku yang baru pandai bergurau.  Aku bukan jenis orang lucu sebenarnya.  Err ... ada la kekadang je dan dengan selected people especially my family.  But one thing yang aku suka, dek kerana aku agak selective, so kebanyakan orang yang attach dengan aku tak banyak sikit ada persesuaian... dan aku belajar tahan gurau ... terus cuba belajar bagaimana menjaga perhubungan yang baik...

Dan paling hebat ... paling aku suka... aku belajar bagaimana orang-orang yang ada usaha atas iman ni mengungkapkan kata-kata ... hmm ... memang ada yang aku rasa over ... tapi tak tau la apa maksud mereka ... biarlah hanya Allah yang Maha Tahu ... tapi ya ... memang aku sedang mempelajari sesuatu.

That's why i fall in love with all the people yang buat usaha atas iman ni ... ke mana pun pergi mereka akan selekoh atau u-turn kembali kepada kekuasaan Allah.  Segala-galanya dengan izin Allah.  Semuanya dengan bersulamkan nama Allah.  Allah ... Allah ... Allah ... Yes, aku memang suka dan err ... ok ... cinta orang-orang yang menjaga hak Allah selain hak dirinya sendiri. 

Ok ... aku seorang pencari, dan insyaAllah alhamdulillah aku telah menemui.  Semoga Allah memilih aku dan keluargaku juga untuk sejalan dengan orang-orang ini, aameen.

Beberapa frasa yang baru aku ketahui ... yang tak pernah aku dengar sebelum ini:

USAHA ATAS IMAN ...
FIKIR RISAU UMAT ...
HANYA DENGAN CARA NABI SAW ADA KEJAYAAN
JADIKAN HATI SEPERTI LAUTAN, BUKAN SEPERTI KUMAN
PECINTA SUNNAH
KELUAR BERDAKWAH
DUNIA DIPERGUNAKAN UNTUK AKHIRAT


... ada banyak lagi, tak mampu aku ungkapkan di sini ... bersama kelemahan dan kelupaanku :(

Senyum dalam tangisan ... atau  bahagia dalam kesedihan ... atau airmata dalam ketawa ... perkara biasa hidup insani. 

Ok ... memang still ada something wrong somewhere tentang FB, dan aku fikir nak deactivate akaun ... sebab aku tak sukakan sikap keterlaluan, atau sikap kepura-puraan yang aku rasakan ... tanpa menafikan aku tanpa FB pun mungkin selalu keterlaluan ... sapa tau hehe ... namun ... aku masih belum melakukannya ... kenapa???


2 comments:

nor laila said...

As Salam...kenapa...mengapa....bukan ke dengan FB kita boleh menjalinkan silaturrahim yang dah lama terputus..ambil saja dari sudut yang positif...cuba menjalinkan silaturrahim sambil berkongsi ilmu yang diperolehi..sambil-sambil tu tegur menegur sesama kita..tak salahkan..keep think positive

Ummi Amirah said...

nasihat Laila amat dihargai :D. Jazakillahukhoir...

try to think positive insyaAllah
*smile*

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing