Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Saturday, October 13, 2012

Alhamdulillah ... akhirnya

selesai juga tugas aku dengan izin Allah.  Siap seal semua tepat jam 2 pagi.  Waktu paling afdal untuk bertahajjud.

Naik muak dengan cookies ... Aku diberi peluang oleh suami untuk 500 bungkus goodies tu ...  Pulun membuatnya sejak siang kelmarin.  Apabila aku cuba buat 5 adunan sekali gus, terfikir pula idea untuk beli peralatan lebih baik.  Ni ... hand mixer aku baru je rosak, boleh dipakai tetapi hanya satu mixer je.  Err sebenarnya aku yang salah ... Guna benda tu untuk gula merah yang banyak ketulan besar yang keras.  Huhh ... Tapi patut la pun ... aku beli masa anak sulung aku masih baby di Brunei dulu ... masih ingat lagi aku beli ditemani kak Normah.  Sekarang Naqib dah nak masuk 16 tahun.  Memang dah adat dan sampai masa ... dan nak dapat baru punye hehehe ...

Dah kecek mak punya ... tapi belum diterima lagi.  Mak belum datang ke sini semenjak terakhir pulang beberapa minggu lepas. 

Hmm ... ehem ...

* "Macam ni la ... kita sama-sama berubah, ok?!!"
Dia terus membatu.  Aku umpama berbicara kepada dinding biru laut yang tegak kukuh di belakangnya. Hatiku mula berbahang perlahan-lahan.  Arghh!!!

"Dengar sini!!!" Aku bersuara tegas.  Aku tatap wajahnya dengan mata melotot.  Dia masih buat bena tak bena.  Celaka!!!

"Kita akan baiki keadaan.  Mulai hari ini!  Mulai detik ini!! Dengar???" 

Dia memandangku sekilas.  Menjeling muak lantas mengalihkan mata sambil mengerutkan dahi.

Huhh ... sapa lelaki sapa perempuan ni? getus hatiku jengkel.  Aku menarik nafas.  Wajahku terasa tegang diserbu perasaan bosan yang menggelodak.

"Kalau kau tak mahu berubah ... aku akan tetap berubah."  Aku bersuara jelas dengan nada berbisik.  Taktikku berjaya.  Serta-merta dia merenungku dengan pandangan aneh.  Dahinya yang jendul
 berlapis-lapis kerut.  Seperti dia mula susah hati.

Aku tersenyum di dalam hati.  Padan muka!  Aku mencapai anak kunci Ferrari di hadapanku sambil mengucapkan salam kepadanya. 

Aku dah penat.  Terlalu penat dan rengsa.  Kini aku mahu bebas dari kerengsaan itu.*






No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing