Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Monday, October 22, 2012

1. Cantik bawak diri entah ke mana ... dia mula

nak mencipta jarak dengan anak-anak.  Tadi, dia muncul seketika.  Tapi aku nampak dia menyergah anak-anak yang menerpa.  Mungkinkah Cantik bunting lagi?????

2.  Aku terpaksa siapkan bekas pasir macam dulu dalam jamban belakang.  Bila Ayu, si gebu kecik tu membuang kat bawah sinki, aku terfikir dia perlukan latihan ... TAPI... aku naik bengang ... sebab anak-anak Cantik pantang jumpa pasir, mesti nak membuang.  Heii... pasir tu untuk Ayu la!!!

3.  Anak-anak Cantik semakin besar dan comel.  Kehadiran Ayu mula diterima perlahan-lahan.  Selalu la aku nampak Ayu terlompat-lompat, terkinja-kinja dan kembang bulu macam ulat bulu bermain acah-acah dengan abang2 dan kakak2 angkatnya.  Haha ... comel sungguh!!!

4.  Aku sebenarnya mula rimas dan risau.  Aku terfikir nak iklankan kepada pencinta kucing... sekiranya ada yang berminat nak bela anak-anak Cantik.  Aku ... :(

5.  Tapi aku tak sampai hati.  Tengok anak-anak Cantik dan Ayu menerpa ke pintu menyambut aku balik dari mana-mana ... apatah lagi aku mula kenal perangai masing-masing yang unik dan tersendiri ... saling berbeza ... aku sayu hati.  InsyaAllah, biarlah kucing-kucing ni berada di rumah ni selagi ada hayat mereka ... menemani aku dengan keletah dan zikrullah mereka.

6.  Ya, Cantik bawa diri entah ke mana.  Dia memang kucing cerdik dan ada pendirian hehe .... Sebaliknya, Putam semakin lepak di dalam rumah.  Dia semakin banyak kerenah ... naik atas mikrowave, naik atas peti ais, atau baring sampai terjatuh dari atas kabinet dapur!!!  Melampau!!!  Tapi dia semakin caring dengan anak-anak Cantik ... hmm ... mungkin dia dah take over peranan Cantik untuk menjaga anak-anak mereka ni hehe ...



No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing