Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Wednesday, June 20, 2012

Cantik

dah selamat melahirkan anak.  Alhamdulillah.

Lepas Maghrib tadi, aku disuruh suami menghantar Hidayat ke klinik.  Rupa-rupanya dia demam tiba-tiba.  Balik dari latihan sukaneka tadi, dia ada mengadu macam kurang sihat tapi aku ketawakan dia ... kesian anak aku ni!  Mama mintak maaf ye Dayat :)

Alhamdulillah urusan sangat dimudahkan Allah.  Aku dapat parking betul-betul depan klinik, di celah-celah banyak kereta dan deretan gerai pasar malam.  Kemudian, baru je duduk belum panas punggung, nama Hidayat dipanggil untuk berjumpa doktor.

Setengah jam kemudian kami (aku, Hidayat dan Hanessa) dah berada di Cafe de' Permai.  Hanessa segera disuguhkan sepinggan nasi goreng oleh Kak Mah.  Rajin betul dia melayan Hanessa.  Kalau dia tengah makan, boleh share dan main suap-suap dengan anak dara kecik aku tu.  Katanya biar mesra.  Memang pun!  Hidayat pulak dah aku pesan supaya mintak air barli suam je.

Then, kami balik rumah.  Suami bawak kereta ke Shah Alam, ada perbincangan dengan Dato Azmi.  Masuk bilik, aku nampak sesuatu di atas lantai bilik, tompokan cecair kuning.  Aku mula syak sesuatu.  Bayang Cantik tak kelihatan, tapi Putam santai-santai atas lantai bilik Hidayat.

Jeng jeng jeng!  Aku macam biasa, bagi surprise kat anak-anak, kasi buntang mata dan tarik nafas panjang-panjang.  Hanessa dah teruja satu macam.  Aku alihkan bantal katil dia dan angkat sikit.  Nun di sana!  Cantik tengah terbaring bersama seekor anak kucing cenonet warna kelabu. 

Tapi apasal satu ekor je?  Aku tengok perut Cantik masih besar lagi, macam ada anak yang belum keluar.  Namun apasal dia rilex je? 

Hmm sekor pun ok la, cuma jangan ada yang tersangkut kat dalam tak boleh keluar, itu serius! (Lagu wonderpet ...)

So akupun dengan riang hati ( hati riang balik daa) dan penuh syukur, posting pasal Cantik kat FB dan ucap tahniah kat incik Hasmeon hihihi ...

Nampaknya anak Cantik dah dapat nama - MUEZZA - syor rakan FB.  Itu nama kucing kesayangan Rasulullah SAW.  Semoga Cantik dan Muezza sihat-sihat hendaknya.

*  Plisss incik Hasmeon, jangan hantar Cantik n Muezza jauh-jauh.  Izinkanlah mereka menginap menumpang teduh di rumah kita.  Kalau Cantik tak ada, tentu Putam merana.  Incik Meon pun sayangkan kucing jugak kan kan kan ... kami promise akan jaga kebersihan kawasan dengan penuh prihatin. Nanti kita train Muezza gunakan tandas n flush sekali okehhhh :)  ....

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing