Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Wednesday, April 4, 2012

Tetiba ...

Ya Allah, ampunilah diriku yang banyak berdosa ini.  

دَعْوَةُ ذِى النُّونِ إِذْ دَعَا وَهُوَ فِى بَطْنِ الْحُوتِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ. فَإِنَّهُ لَمْ يَدْعُ بِهَا رَجُلٌ مُسْلِمٌ فِى شَىْءٍ قَطُّ إِلاَّ اسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ 

Tidak ada tuhan yang berhak disembah kecuali Engkau, Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku adalah termasuk diantara orang-orang yang berbuat aniaya)

Tiba-tiba aku teringin packing biskut dalam container bulat, dapat 4 bekas.  Alhamdulillah.
Tiba-tiba aku beristikharah tentang jemaah, setelah kakak memberitahu lebih baik buat sesuatu berdasarkan dalil yang jelas daripada main ikut-ikut aje.  Betul tu.   Puncanya aku minta penjelasan tentang Salafi.
Tiba-tiba aku terima panggilan tak terduga dari Kak Hawa Norull.  Dia di Jalan Kebun rupanya.  Akan khuruj ke India Jumaat ini.  Hanya esok Khamis peluang untuk bersua sekiranya diizinkan Allah.  Tiba-tiba dia baru sedar, bahawa dia berada di daerah Klang yang hampir dengan tempat aku tinggal.  Allah telah pilih dia dan suaminya untuk keluar ke jalan Allah.  Turut serta ialah dua nama yang aku kenali semasa di Brunei tempohari.
Tiba-tiba Allah telah membuka pintu hatiku untuk pergi berjumpa Kak Hawa.  Lepas-lepas ni aku boleh la pergi taklim kat situ insyaAllah sebab dah tau rumah.  Sehingga hari ni aku belum pergi mana-mana taklim lagi.
Tiba-tiba aku terus buat keputusan, biskut-biskut itu akan aku bawa sebagai buah tangan.  InsyaAllah.
Tiba-tiba suami berkata seolah-olah dia nak tolong hantar @ carikan tempat taklim tu esok.  Alhamdulillah.  Aku tak pelawa ponggg ... tapi syukur sangatlah kalau dia sudi menemani aku. Aku tak tau pun tempat nak dituju tu, tak familiar dengan kawasan situ.
Tiba-tiba aku terperasan, suami macam ambil berat tak biarkan aku berseorangan keluar rumah.  Perasan aje ke ni???  Sebelum ni tak macam tu.  Hari tu dia suruh Hidayat ikut aku pi jemput Laila Ain sebab Hanessa masih berdengkur.   Memang wanita tak boleh keluar tanpa muhrim kan kecuali darurat!
Tiba-tiba aku rasa telah berdosa yang mana dosa-dosa itu telah menyebabkan aku tidak dapat mendengar bayan-bayan secara online.  Aku rasa sunyi sepi.  Sejak kelmarin digantikan dengan bacaan al-Quran.  Tak maintain dengar Prof Dr Muhaya kat youtube.  Dah habis dengar pun tadi semuanya. 

Ya Allah, ampunilah diriku yang selalu berbuat dosa ini





No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing