Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Saturday, April 7, 2012

ada seorang bakal ibu

yang berhajat menempatkan bayinya yang bakal menjengah dunia di bawah jagaanku. Asalnya aku yang terfikir tentang anaknya tu, sebab bakal ibu ni duduk berjauhan dengan suaminya, lalu aku pun ringankan mulut bertanya semasa tersua dia di depan pagar rumah.

InsyaAllah, nanti akak bincang ngan abang dulu.  Begitulah kataku.  Akak istikharoh dulu, mohon kekuatan dari Allah.

Sekiranya diizinkan Allah, pertengahan Ramadhan nanti aku akan memakai gelaran baby sitter nampaknya.

Aku tak pernah menjaga anak sesiapa di rumah ini.  Hanya anak sendiri.  Walaupun ada yang pernah bunyi-bunyi, entah bergurau entah menduga, iaitu selepas aku menjual nurseri dulu, nak menghantar anak ke rumahku.

Suami dan mak kurang bersetuju.  Dulu macam gitulah, tapi itu dulu.  

Apa-apapun, eloklah istikharoh sahaja.  Aku memohon ketetapan dari Allah.

Lagipun, afdal aku membantu jiran.  Errk, jiran rupanya hehe ... sebelah rumah, sebumbung pulak tu.  Hari ni aku membantu dia, esok lusa semoga Allah membalas yang baik insyaAllah.  Semoga si ibu itu selamat melahirkan seorang bayi yang comel nanti.

Selebihnya, hari-hari mendatang usah difikirkan.  Cukuplah sebuah kematian menjadi peringatan.

Stop.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing