Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Friday, March 2, 2012

klaka

Aku kelakar ada, pelik pun ada. 

Aku tau, sedar dan insaf ... blog aku tak cukup perisa.  Memang aku tak nak letak cukup perisa.  Biar original gitu.  Kalau makanan, sekarang ni ada macam-macam perisa penyedap.  Dulu ada ajinomoto je.  Tapi kalau tengok kat rak kedai hari ni, ada macam-macam jenis dan nama.  Memang pasti sedap!  Sampai kekadang hati bertaklid sedap sebab letak pasti sedap.  Walhal yang bagi sedap makanan tu ialah Allah Taala.  Kalau Allah tak bagi sedap, bubuh sesenduk pun tak sedap gak.  Yang ada ialah keinginan nak makan je, sebab dah terpengaruh dengan rasa yang dibubuh sesenduk tu tadi. 

Tapi kalau ada orang tua yang citarasanya original, dia tau je kita letak perasa.  Nenek aku pun macam tu.  Moyang aku lagi la.  Tau je dia kalau ada yang curi-curi letak secubit.

Stop pasal penyedap makanan.  Tak ada kena mengena pun dengan maksud aku hehe ...  Juga pasal perisa untuk blog yang tinggi ranking.  Terus terang aje, aku ngeri kalau pageviews tunjuk angka-angka yang banyak.   Low profile ... aku open to public tapi aku gementar kalau ramai orang datang sini.  Aku tak tau dan tak kenal siapa, kecuali dua tiga orang je yang aku boleh teka, selain diri sendiri :)

Oh ya kelakar dan pelik tu.

Macam tak sempat nak menyembang lama-lama ni.  Dipendekkan cerita, aku kelakar dan pelik bila ... ada pengunjung yang datang jenguk blog aku kemudian dia bagi komen kat wall FB aku.  Hehehe ... Lagi satu kelakar dan pelik, ada yang tengok gambar aku share kat FB, kemudian dia hantar emel kat aku tanya hal yang ada kaitan dengan gambar tu.

Aku fikir adala sebabnya maklong dan makngah aku buat macam tu.  Hanya mereka yang tau.  Tapi hmm ... ok la jugak.  Tak ada masalah apa-apa cuma aku je yang rasa kelakar dan pelik.

*sedang fikir kenapa aku tiba-tiba mental block bab 8, selepas sifu tak bagi sebarang pembaikan untuk bab 7, diterima bulat-bulat semuanya Alhamdulillah.

*sedang fikir macamana nak cerita pasal makhluk halus yang aku dapat tengok dengan izin Allah - ada kaitan dengan penyakit misteri yang menyerang aku tu -  untuk part 2.




1 comment:

Luq Fir [MANTOL] said...
This comment has been removed by the author.

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing