Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Saturday, November 5, 2011

Balik Batu Anam

Assalamualaikum dan salam Sabtu.

Selamat Hari Raya Aidil Adha buat semua.  Balik kampung tak?

Kami dah siap, tengah nak masukkan barang-barang dalam bonet kereta.  Balik Batu Anam, Segamat dulu.  InsyaAllah pagi esok tiga ekor lembu akan tumbang di sana.  Pak Meon dah siap bawa beberapa bilah parang dan pisau daging untuk melapah.  Juga ramuan untuk beefsteak, wow!  Sapa nak rasa, jom datang rumah Pak Arbak :)

Esok Ahad, selepas selesai acara korban, acara masak-memasak dan makan-makan, serta rehat-rehat (mesti Pak Meon nak meluruskan pinggang ~ alasan sejak zaman tok kaduk) barulah kami bergerak balik ke Kubang Gajah, Kuala Pilah pula.  Mak dan abah tentu tertunggu-tunggu!  InsyaAllah esok kita jumpa, mak!

Tadi pagi saya suruh Hurilain telefon Onyang kat Rasah Jaya.  Tapi tak berjaya bercakap dengan Onyang, sebab "dio jauh kek bilik belakang, payah nak bercakap kat telpon ni,"  begitulah sahut Mak Lang Bidah.  Jadi cuma minta sampaikan salam je buat Onyangnya.  Lepas tu baru terfikir, boleh juga kalau janji dengan Mak Lang untuk buat panggilan semula dalam 15 minit lagi supaya Uwan ada masa untuk bertongkat mendekati telefon.  (Telefon bimbit pada AyahChik suami Mak Lang, dia di kedai mungkin beli sarapan).  Tapi terfikir macam tu dah dekat nak balik sangat dah ni!  Nampak sangat banyak alasan untuk itu, kan?   Urghh!!!

Apa-apa pun, semoga Uwan tenang dan ceria seperti selalu.  Dan tentu Mak Lang sudah menyampaikan salam Hurilain kepadanya.

Kami dah nak balik ni.  Semoga jumpa lagi minggu depan.  Oh ya, hati-hati memandu.  Ingatlah semua yang tersayang.  Semoga perjalanan lancar hingga ke Segamat.  Wassalam.

Uhh kelam-kabut menulis, kena jera ni, Pak Meon dah nak tutup suis tenet! Sabarrrr wak!




No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing