Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Monday, June 27, 2011

Excited ke? Hmm ...

Jasmi kata saya excited!
Excited ke saya nih?

Cuma mengira hari di FB.  Menyedari hari yang kian singkat sebenarnya membuatkan saya teruja nak mengemas.  Saya sorang-sorang aje tau!  Semua titik bengik saya perlu mengemasnya.  Sehingga sama seperti hari pertama saya dan anak-anak sampai ke sini.  Tetapi kali ini lebih clean dari itu.  Sebab waktu kami sampai, barang-barang perlu sudah menunggu disiapkan oleh cik abang untuk digunakan.  Kini, saya bayangkan keadaan betul-betul sementara seperti di chalet semata. 

Barang-barang dapur yang nak dibawa sudah masuk ke ruang tamu tempat saya mengemas, yang macam tongkang pecah itu.  Tinggal bahan mentah yang mahu diberikan kepada keluarga Aisyah nanti.  Tengahari ini saya siapkan ikan bilis yang digoreng garing dan disira dengan bawang bercili.  Hmm .... nyaman jua.  Tak larat la pulak nak menyuap nasi katok sahaja.

Hari ini, insyaAllah hari terakhir saya dan anak-anak ke Perpustakaan Seria.  Semua buku sudah dipulangkan tadi pagi.  Tengahari ini saya datang sebentar untuk bermaaf-maafan dengan pegawai perpustakaan ini.  Hampir setiap hari berada di sini, sudah agak mesra rasanya.  Juga untuk bertemu Adibah yang comel dan ceria.  Lepas ni tak jumpa lagi kot.  Saya snap gambar Hanessa dan Aisyah berdua.  Kalau panjang umur, mungkin bertemu lagi ketika mereka dewasa kelak.

Jam 3.30 nanti, saya akan ke Perpustakaan Pandan pula untuk mengembalikan sebuah buku yang dipinjam dari sana minggu lepas.  Sesudah ini, tidak akan berkunjung lagi ke mana-mana perpustakaan.  Saya perlu menyiapkan barang-barang di rumah dengan kadar segera.  Bermakna juga tidak akan online buat beberapa ketika, tak taulah sampai bila.  Mungkin hari terakhir di rumah Kak Piah nanti, boleh online sekejap di blog ini. 

Kepada semua rakan handai taulan dan sahabat yang saya kenali di Brunei Darussalam, di sini saya mewakili juga seisi keluarga, mengambil kesempatan untuk mengucapkan salam perpisahan dan mohon kemaafan zahir batin, seandainya ada tutur kata atau perilaku kami sengaja atau tidak sengaja, yang mungkin pernah menyinggung perasaan.  Andai ada yang tersedik di sudut hati, kami menyusun sepuluh jari jua.  Walau hanya seketika, kami berasa bertuah berkesempatan berada di bumi Seria yang aman ini dan berkenalan dengan anda semua.  Semoga ukhwah berpanjangan.  Juga sempena Ramadhan yang bakal menjelma, kami mengucapkan Salam Ramadhan yang penuh berkah.  Semoga kita semua dapat menjalani ibadah berpuasa dengan penuh kesabaran dan memperolehi pahala yang berlipat kali ganda dari sisiNya, insyaAllah, ameen. 




No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing