Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, May 26, 2011

Alhamdulillah, semua selesai.

Alhamdulillah, setelah lebih tiga hari tidak dapat log in ke sini, akhirnya saya temui penyelesaian yang membantu, setakat ini.  Pencarian dan sempat juga mengacau anak saudara di seberang lautan (di Senai, Johor), akhirnya berjaya juga dengan izin Allah Subahanahu wa Taala. 

Silih berganti mencari dan mencari, dalam Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, di semua sudut yang ada ... terjumpa blog cik adik ni ... tapi dek kerana solusi yang dia perolehi pun dari kawannya, yang mana perlu clear all recent history (gitulah lebih kurang), saya 'kehilangan' dia.  Cari balik lum sempat jumpa saat ini.  Nanti kalau ada masa auntie (rasanya dia baru belasan or awal 20's) masih belajar lagi akan cari blog awak balik ya, n ucap terima kasih :). 

Sudah 3.27 PM.  Saya sudahkan di sini sahaja untuk hari ini.  Sudah berjanji akan menjemput Muhammad Hidayatullah di sekolahnya dan terus pulang ke rumah.  Alhamdulillah.  Memang dah set selesai ke tak hal ni, saya akan balik waktu ini.  Syukur Allah memudahkan urusan saya.

Bersama rasa syukur dan gembira seadanya, saya perlu berhati-hati di masa hadapan.  Tidak akan suka-suka atau sesaja download sebarangan.  Uhh cukuplah pengalaman dengan Compac dulu tu.  Kasihan si Compac yang semakin uzur. 

Oh ya, sedikit catatan.  Mak abah akan sampai 8 Jun ini.  Manakala Muhammad Naqib akan bercuti 6 hari mulai esok.  Mujur (Alhamdulillah syukur kepada ALLAH yang maha memudahkan segala urusan) Pak Ngah Haji Zek berkelapangan untuk menjemput dia dari madrasah petang esok usai solat Jumaat dan dibawa ke Bangi.  Lepas tu 'dipost' pula ke Seremban sebelum ikut wan atuk balik kampung.  Terima kasih to Pak Ngah Haji Zek n Mak Ngah Hajah Noraini ... semoga urusan kalian selalu dibantu Allah jua. 

Resolusi kedua sekiranya tak ada sesiapa dapat mengambil Muhammad Naqib, mungkin minta tolong pada Pengerusi Taman sebelah, Encik Hanafi kita, untuk tolong membawa balik budak ini ke rumah kami sahaja.  Walaupun cuak nak membiarkan dia berseorangan di rumah, tapi abahnya selalu berkeyakinan dan mahu anaknya juga sedemikian (hanya maknya yang kurang yakin ... lupa selalu ... bahawa Allah sentiasa bersama). Istighfar ... Ya Allah ampunilah daku yang daif ini. 

Maka selepas ini, semoga tidak ada lagi rasa cuak dan bimbang.  DI mana sahaja berada, ingatlah Allah sentiasa bersama.  Serahkan hati kepadaNYA, DIA juga akan mengingati kita. 

Ya Allah, bantulah daku mengenaliMU dan mencintaiMU.  Ameen.

Syukur, gembira dan mood bagus.  Alhamdulillah.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing