Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Friday, April 22, 2011

Teman serasi

As salam :-)
1.  Nak pergi tengok pertandingan akhir Tausyeh esok malam di Dewan Raya, RTB di Bandar Seri Begawan.  Please please pleaseeeee ...  Ya Allah, mudahkanlah kami nak ke sana, berada di sana dan kembali ke rumah semula dengan selamat.  Mudah-mudahan abah lembut hati dan setuju nak bawa kami anak-beranak.  Tak pe, saya boleh tolong drive balik nanti.  Pergi pun boleh drive kalau abah ngantuk dan penat.  Lewat malam?  Masa ada majlis di Hicom, lambat jugak balik, kan?  Sesekali je, tolonglah setuju.  Jauh lebih baik dari menonton wayang.  Ini sebagai alternatif.  Dahlah kita ni unik sangat.  Perkataan tausyeh pun baru ni dengar. :-) :-) :-)

2.  Kekadang hati dicuit pilu.  Masa baca Yaasiin pun boleh berlagu-lagu nada suara.  Tiba-tiba teringat arwah adik Nurin Jazlin (antara contoh perkara yang timbul sendiri).  Tiba-tiba bermacam perasaan timbul.  Di sini rumah orang.  Damai macamana pun, tetap rumah orang.  Di sana rumah sendiri.  Hangat panas tetap rumah sendiri.  Sampai bila nak duduk rumah orang?  Sampai bila nak tinggalkan rumah sendiri?  Tapi risau masih ada.  Risau, bimbang, takut, khuatir, macam-macam.  Itulah sifat seorang manusia (bernama aku) yang telah dihantui perasaan tidak yakin dan resah tiba-tiba.  (*rumah = hanyalah manisfestasi suasana)

Saya cuba menyusuri pelbagai peristiwa.  Di sini, di sana, di mana-mana yang ada.  Dan saya terkenang seorang teman yang ditemui di sini.  Yang rasanya sangat serasi.  Tutur bicaranya sentiasa serasi.  Hati saya perkenan sungguh padanya.  Saya bagai jatuh hati dengannya.  Apabila bicara mengingatkan kita kepada Allah, kepada yang benar dan haq, ke mana lagi hati akan tersangkut?  Terima kasih ya Allah, mempertemukan saya dan dia di bumi ini.  Semoga silaturrahim akan berpanjangan walaupun akan berpisah nanti.  Insyaallah.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing