Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Thursday, April 28, 2011

Siang pun berlalu pergi

Ada antara gambar-gambar ini mungkin telah pernah saya insert di celah-celah cerita tertentu.  Namun kali ini saya mahu berkongsi gambar-gambar ini (ada antaranya yang masih 'suci' belum pernah diperlihatkan kepada sesiapa), khusus pemandangan di sekitar negara ini, terutamanya di Lumut dan Seria.


Saya amat-amat menghargai koleksi ini, dan berasa gembira dapat berkongsi dengan anda.  Lihatlah pancaran cahaya merah yang berjalur di atas air itu.  Teramat indah!


 Saya juga amat-amat mencintai pemandangan alam ini, biarpun sayangnya ia sentiasa datang dan pergi bersama timbul dan tenggelamnya sang mentari, namun sifat kesementaraan itulah yang menjadikan pemandangan ini 'hidup bernyawa' sebagai lukisan alam anugerah Allah Taala yang tiada tolok bandingnya.  Tak dapat berkata tatkala melihat sang matahari yang kian tenggelam, hanya mata berkedip tidak mahu dialihkan.


 Bayangkan ... bayangkan sifat syurga di negeri abadi yang telah dipersiapkan oleh Allah untuk hamba-hambaNya yang bertaqwa itu!  Syurga yang kekal abadi selama-lamanya.  Ini hanyalah sedikit manifestasi syurga dunia.

Ini!~ Subhanallah!!

Dan malam pun tiba.  Siang berlalu pergi.  Pergantian siang dan malam berlaku lagi.  Antara tanda kekuasan Maha Pencipta yang menciptakan siang dan malam sebagai aturan alam yang tersusun.  Tak nak balik, tapi kena balik ... Maghrib nih!!!

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing