Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Monday, April 4, 2011

Post bab dua

As salam anda.

Tatkala mahu menyikat rambut, saya baru sedar rambut saya sangat kusut.  Aduhh!  Usai solat Isyak berjemaah tadi, saya meminta abah tolong picitkan kepala.  Terasa diri bayang berjalan dan kepala berdenyut nyut nyut ...  Tetapi dia nampak hanya serbuk-serbuk putih di celah rambut saya.  Alaa ... kelemumur la tu!  Anda tak ada kelemumur ke? Dan ...

"Ain, ambik vakum.  Vakum kepala mama ko  nih!" 

Itu tak sepelik dia memvakum telinga anaknya, Hidayat!  Tetapi geramnya tak sudah, terpaksa disimpan kerana vakum itu tak berfungsi sepenuhnya seperti yang diharapkan.  Kah kah kah!  Sebenarnya saya cukup bimbang, kalaulah gegendang telinga Hidayat tercabut masuk ke dalam vakum tu ...  sia-sia je.

Ain hanya vakum bahagian kecil kepala saya sahaja.  Tapi cukup untuk membuatkan rambut saya kusut masai sukar disikat di bahagian itu.  Dia simpati, kerana saya enggan sebenarnya.  Apa kehal nak vakum kepala orang??  "Tak yah la mama, Ain pun ada homework ni,"  katanya penuh makna.

Hihi, hanya cerita ceriti kosong je.

Hmm, semalam saya sempat buat makaroni bakar lagi, kali ini berperisa kuah ayam masak semur.  Cubalah try, nyaman nyam nyam ...  dua tray makaroni akhirnya licin dek anak-anak yang sedang membesar.

Mulai pagi ini, penghawa dingin di ruang tamu ini buat perangai pelik pulak.  Tak pasal-pasal ia 'hidup' sendiri, beberapa kali sepanjang hari hingga saat ini.  Siang tadi saya okey je.  Tapi, kalau stay up sampai agak lewat, mungkin tergugah juga. 

Lupakan je la ...

Ya Allah, selamatkanlah kami daripada gangguan manusia dan jin syaitan. 

Lain?

Insyaallah malam ini saya akan post pembaikan bab dua Sakinah.  Namun nampaknya coverage internet tersangat lembap.  Kata abah, di pejabat siang tadi pun slow macam siput babi.  Walau macamanapun, saya tetap akan cuba hantar malam ini jugak.  Dah lebih seminggu saya cuba menghadamkan entri-entri sifu dan kak ummu, yang padat dan sarat dengan petua menghasilkan novel yang hebat.  Mungkin ini yang telah membuatkan kepala saya berdenyut-denyuttttt ...  Namun saya perlu baiki lagi bab dua ni, memendekkan ia sehingga sekitar 25 muka surat sahaja, dan membahagi dua untuk dua watak yang tercipta.  Tapi, malam ini mesti dipost!  Mesti!  Mesti!  InsyaAllah. 

Arghh ... penghawa dingin di belakang saya 'hidup' lagi!  Podah!  Siang esok terpaksa disiasat oleh penyiasat bertauliah ni. Mungkin ada wayar yang short.  Tara apa-apa!  Jangan cepat bersikap buruk sangka dan prejudis. 

Sebenarnya ada sesuatu yang lebih afdal dicatatkan tetapi ...

Wassalam.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing