Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Saturday, April 9, 2011

merapu berfaedah, ada?

Coverage LEMBAP!  
Setakat ini, saya masih tekal dengan alasan yang sama.  Belum basi, tahan lama, cukup tua masaknya hehe ...

a. la. san. nnnnnn ...!

Heh, kata Kak Ju, tak ada tanda seru atau tanda soal selepas tiga titik itu, apa namanya?  Sekejap, saya cari dalam entri dia di blog Sastera yang sudah saya simpan di laptop.  Hmmmmmm ...
Aha, ELIPSIS namanya.

Tapi tak mengapalah, kot (kot?).  Masih ingin bereksperimen.  Mohon dimaafkan.

Serta-merta saya menerima dua komen hari ini.  Hehe ... terima kasih banyak-banyak.  Harga turun sedikit.

Saya sebenarnya kurang kesah.  Tapi ada juga, takkan tak ada, sekadar insan biasa, rasa suka menerima kehadiran follower(s).  Biarkan ia berlaku secara semulajadi.  Di situ ada nilai yang lebih mahal daripada saranan tip 'bagaimana menambah follower anda'.  

Urgh, saya bukan nak membangkitkan hal ini lagi!

Abah dah bagi dua 'jeritan' di shoutbox hahaha!  Mungkin dia suka bila saya tulis kisahnya hahaha.  Sebenarnya sudah berjela kisah dia, tapi semuanya di 'sebalik'nya sahaja.  Ini satu keraian buat saya.

Apabila mengunjungi blog orang lain, saya terasa kecil sangat.  Blog-blog yang hebat dengan pengisian yang sangat bermanfaat dan followers yang ramaiiiii.

Serta-merta saya melabelkan ini blog amatur (anggap sahaja betul dan benar).  Ini bukan diari saya.  Saya tak suka berkongsi diari, walaupun bukan apa yang dicatat dan kadang2 lupa mencatat. 

Ia adalah sebuah jalan yang panjang.  Bukan terowong.  Dari masa lampau, kini dan impian masa depan.  Eksperimen.  Meninjau.  Mengenali diri. Imbasan.  Pemikiran.

Hahaha ... lucu tapi bukan memandang rendah diri sendiri.  Saya merasa mempunyai gagasan fikiran yang belum terluahkan.  Hah!

Ia berlaku.  Perlahan.  Laju.  Lembap.  Garing.  Merapu.  

Ya Allah, selamatkanlah daku daripada menjadi blogger merapu.  Yang membuatkan aku terkaku jika ada orang yang meninjau ketika sedang merapu.  Kerana ia hanya merapu.  Semoga keadaan ini tak berterusan.  Dan aku memasang cita-cita harapan impian baru.  Ya Allah, berilah daku ilmu yang benar dari sisiMu dan kemudahan menulis yang lebih bermanfaat; ringkasnya merapu yang berfaedah.  Amin ya Rabb.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing