Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Wednesday, February 16, 2011

Cerpen Alif Naik Pelamin

Alhamdulillah, setelah ia saya terlupakan, akhirnya ia diterbitkan juga.

Terima kasih buat editor Dewan Pelajar.

Ya, cerpen nukilan saya bertajuk 'Alif Naik Pelamin' kini boleh dibaca di majalah kanak-kanak Dewan Pelajar terbitan bulan Februari 2011.  Cerpen ini adalah cerpen pertama saya yang dibengkelkan di blog bengkel online Sastera, di bawah tunjuk ajar dan bimbingan Sifu Az.  

Ribuan terima kasih buat Sifu yang selalu memberi kata-kata perangsang, "gigih terus k!"

Sebuah cerita yang saya garap dari kehidupan seharian.

Kisah di dunia kanak-kanak yang penuh warna-warni indah yang ceria dan lucu.  Mungkin ada di antara ahli keluarga anda yang pernah melalui pengalaman sedemikian rupa satu ketika kelmarin.

Selamat menjengah sebentar ke alam ceria :)

Saya dapati sangat sukar mendapatkan majalah ini di Seria bahkan Miri juga.  Lebih memeranjatkan ketika teman mengatakan di sekitar Seremban juga tiada.  Kakak di Puncak Alam pun demikian jua.  Apa sudah jadi kepada bahagian pemasaran Dewan agaknya ...  Saya pun belum baca lagi cerpen yang diterbitkan ini, dan tidak pasti sama ada ia melalui pembaikan edit lagi oleh pihak editor.  Karya asli masih di dalam simpanan saya.

Sekiranya anda pun sama tak berjumpa, tunggulah saya terbitkan cerpen ini di blog pada Mac nanti, insyaAllah.  :)

Sebuah kemujuran.  Saya muncul di blog bimbingan itu selepas bertapa hampir tiga bulan dan memulakan semua apa yang sudah terhenti seketika.  Dan tiba-tiba tanpa diduga, cerpen ini juga muncul bagai mengiringi saya hehehe ...   

Syukur dipanjatkan ke hadrat Allah Subhanaha wa taala yang menyusun jadual hidup sebaiknya.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing