Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Tuesday, January 18, 2011

Minggu ini

1.  Hanessa demam.  Meracau di awal malam.  Kasihan.  Hari ini dia cuti sekolah.  Semoga cepat sembuh.  Esok sekolah ya ...

2.  Hajah Rosiah dan suami sudah kembali ke kampung semalam jam 3.30 pm.  En. Meon sempat bertemu di airport.  Tolong bayarkan tax untuk dua beg ~ tak beli apa untuk buah tangan. 

3.  Cuaca mendung dan dingin.  Hujan memanjang.  Idea menulis pun ikut dingin.

4.  Ain semakin kuat semangat mengurangkan berat badan.  Semakin tinggi tetapi 'detik ditunggu-tunggu' belum kunjung tiba.

5.  Bahu kanan sakit.  Mungkin badan banyak angin.  Semakin sakit selepas sentuhan jari Pak Meon, aduhhh sakitlah!!

6.  "Mama ni asyik internet je.  Period internet, tak period pun internet!"   Hidayat membebel pulak. Buat tak dengar je ...

7.   Misteri nusantara ~ ada dastar ajaib muncul beberapa ketika di atas kabinet tv rumah kampung, dan hilang tiba-tiba tanpa jejak.  Bukan abah punya.  Kemudian muncul kucing kuning hitam bulu panjang ekor kembang, terus abah simpan dalam kandang lama.  Ishh, nak bela kucing lagi ke bah?  Sapa punya, ntah-ntah ada pemiliknya ...

8.  Malam tadi bersembang dengan adik di Skype.  Sesekali bersembang, memang seronok.  Kus semangat, beratnya boleh tahan dah 73kg.  Hehe ... Katanya nak datang ke sini, dah alang-alang di Bintulu beberapa hari lagi.  Hmm sangat dialu-alukan.  Jom makan ambuyat, jangan termenung aje depan ambuyat nanti hahaha ...

9.  Naqib 'bingung' terima kunjungan tak disangka dari Mak Ngah Ani dan Pak Ngah Z pada Sabtu lepas 15hb, bersama satu kotak jeli kelapa yang enak tu ... tamar dan zam-zam.  Hehehe ... pertemuan 5 minit aje.  Terima kasih banyak atas ziarah.

10.  Mengapa saya macam tak tahu nak menulis pulak ni?? Ada!! Tapi cuma nak ambil petikan sahaja.  Tanda-tanda kematian.  InsyaAllah entri akan datang.  Noted makcik!!! Buat peringatan diri. 

11.  Oh ya, terakhir barangkali, juga kelmarin disapa kakak di Yahoo chatting, yang selalu sibuk dengan dunia penulisan dan editingnya.  Kalau dia tegur, mesti saya jawab dengan suka hati.  Sebab bukan mudah nak berchit chat dengan dia ni.  Borak borak lepas tu ting! dia bagi salam dan terus hilang.  Ohh anak kecilnya selalu meragam bila hari malam.  Hehehe ... 

12.  Baiklah, elok saya berhenti dulu daripada terus mengarut tak menentu.  Sebenarnya ada sesuatu yang mahu saya catatkan, tentang bicara mulut dan budi bahasa, juga tentang perjalanan takdir manusia yang penuh keajaiban.  Ada pula sangkut pautnya dengan situasi terkini.  Tetapi belum tiba masa barangkali untuk perkara ini dicatatkan di sini. 

Semoga bertemu lagi. 

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing