Hadith


Beramal dan Menyampaikan


Random Hadith Widget

Bismillah

Bismillah

Sunday, October 24, 2010

Jeneral Mahdi and the Last Generation Army

Salam.

Buat makluman, blog ini tidak ada kepentingan komersial langsung. Lihat, tak ada iklan apa-apa yang boleh menguntungkan saya kan (kecuali iklan yang tak aktif tu)! Jadi, tidak adalah niat hendak menarik perhatian bloggers dengan entri panas. Hanya sanya saya secara peribadi sudah lama tertarik dengan isu yang akan saya link ini. Sementelah pula blog ini ditulis khusus untuk Naqhuhines dan ahli keluarga, tetapi terbuka untuk dibaca juga oleh sesiapa. Justeru saya suka memetik entri yang saya fikir bermanfaat untuk tatapan Naqhuhines dan ahli keluarga, juga buat diri sendiri khasnya.

Jeneral Mahdi and the Last Generation Army

Blog yang padat dan sarat dengan komen-komen mengejutkan. Ada pro dan kons. Sederhana ada dan melampau pun ada.  Pendek kata macam-macam komen ada. Ada juga yang menyertakan blog peribadi yang menarik, tentu saya akan ziarah dan berkenalan dengan empunya blog. Selamat membaca buat Naqhuhines dan semua. Fikir-fikirkan.

Catatan saya ~ semua orang tertanya-tanya kini tetapi sudah ada orang (atau golongan atau kelompok kecil) yang amat pasti, yang sudah diberikan tanda-tanda yang jelas tentang siapa yang dimaksudkan, walaupun empunya diri sendiri masih belum tahu sehinggalah dia dibaiah pada hari yang sudah ditentukan itu, walau di mana pun mereka.  Sudah siap sedia mengikut janji Allah SWT.  Sementara itu, teruskanlah kehidupan mengikut jalan yang sudah ditetapkan oleh Allah SWT, '... Engkaulah Tuhan yang kami sembah dan hanya kepada Engkau kami meminta tolong.  Tunjukkanlah kami jalan yang lurus, iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat, bukan jalan orang-orang yang Engkau murkai dan bukan pula jalan orang-orang yang sesat.'  (al Fatihah). Untuk menghadapi kiamat kecil (kematian) dan Kiamat besar, serta soal-jawab di Padang Mahsyar nanti.

Terima kasih kepada Ibnu Yaacob.  Entri yang panas sehingga tarikh terkini sudah satu tahun lapan bulan tetapi masih terus mendapat perhatian, dan ramailah yang 'bergaduh' di sana.  Tapi saya lum sempat cari entri teori yang dijanjikan ... lum jumpa lagi.

No comments:

Search This Blog

Blog Archive

Rakan Blog

Pakaian Muslimah

cinta hingga Firdaus

Lilypie Angel and Memorial tickers

Terima kasih :)

Follow by Email

utamakan Bahasa Melayu

utamakan Bahasa Melayu

Pantai Lumut

Pantai Lumut

Pantai Mersing

Pantai Mersing